Companii

Se dă startul la reduceri: preţurile pot coborî cu 70%

Se dă startul la reduceri: preţurile pot coborî cu 70%

Autor: Cristina Roşca

13.01.2011, 23:55 83

Mâine se dă startul sezonului de reduceri, românii putândcumpăra produse din colecţia de toamnă-iarnă la preţuri cu până la70% mai mici faţă de nivelul iniţial.

Toate magazinele grupului Inditex, cel mai mare retailer deîmbrăcăminte de pe piaţa locală, cu afaceri de circa 75 de milioanede euro în 2009, vor oferi reduceri după ce au cerut aprobareaPrimăriei sectorului 6, potrivit informaţiilor oferite ZF de cătrereprezentanţii primăriei.

"Zara, Pull and Bear, Bershka şi Stradivarius, care îşidesfăşoară activitatea în centre comerciale precum AFI Palace sauPlaza România, sunt câteva dintre cele 20 de companii care au depuscereri pentru a putea aplica reduceri de sezon în magazine", spunreprezentanţii Primăriei sectorului 6. Dintre cele 20 de cereriprimite de primărie de la jucătorii din piaţă, cele mai multe auvenit din partea marilor centre comerciale.

De ce e necesară notificarea primăriei

Magazinele din marile oraşe ale României au avut în fiecare zidin ultimul an afişate reduceri de preţ în vitrine, dar cu toateacestea, campaniile legale de reduceri sunt doar două pe an(sezonul de iarnă - 15 ianuarie şi cel de vară). În afara acestorcampanii, retailerii pot opera reduceri de preţ sub forma unorpromoţii care vizează doar anumite produse.

"Potrivit Ordonanţei de Guvern numărul 99/2000 privindcomercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, comercianţiitrebuie să notifice primăria în a cărei rază teritorială îşidesfăşoară activitatea doar atunci când este vorba de vânzări desoldare sau de lichidare. Această formă de vânzare este definitădrept orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şianunţată sub denumirea "soldare/soldări/solduri" şi care, printr-oreducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerată a stocului demărfuri sezoniere dintr-o structură de vânzare cu amănuntul",explică Alina Lăcătuş, avocat asociat în cadrul casei de avocaturăDLA Piper.

În cazul promoţiilor, acestea pot fi aplicate oricând în timpulanului, decizia fiind a agentului economic, care nu mai trebuie săinformeze primăria.

"Aceeaşi ordonanţă de guvern stabileşte şi pentru vânzărilepromoţionale câteva condiţii. Vânzările nu trebuie efectuate înpierdere, iar produsele şi serviciile promovate trebuie să existela vânzare pe întreaga durată a perioadei anunţate pentru vânzăripromoţionale sau consumatorii să fie informaţi că oferta estevalabilă numai în limita stocului disponibil", completează AlinaLăcătuş.

Consiliul Concurenţei a făcut constant demersuri însă în vedereaeliminării interzicerii vânzării în pierdere întrucât aceastăinterdicţie contravine prevederilor Legii concurenţei şi nu areniciun efect pozitiv asupra consumatorilor.

Potrivit reprezen­tan­ţilor Primăriei sectorului 6, promoţiilese aplică produselor nou-venite, în scopul promovării acestora, întimp ce campaniile de reduceri se referă la lichidări de stoc dupăsezonul de toamnă-iarnă, respectiv primăvară-vară.

"Vânzările de soldare se pot efectua numai în cursul celor douăperioade, pe o durată maximă de câte 45 de zile fiecare, cucondiţia ca produsele propuse pentru soldare să fie achitatefurnizorului de către comerciant cu cel puţin 30 de zile înainteadatei de început a perioadei de solduri şi să fie oferite sprevânzare în mod obişnuit înaintea acestei date", mai explică AlinaLăcătuş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO