Companii

Schimbari de top la nivelul BAT Romania

Schimbari de top la nivelul BAT Romania

Cititi astazi in saptamanalul Business Magazin cum sunt promovati cei care lucreaza in Romania

08.08.2007, 19:54 143

In mai putin de o luna, Paul Ogborn si Fabio Lima, doi dintre cei cinci membri ai board-ului de conducere al British American Tobacco Romania, cel mai mare jucator de pe piata de tigarete, au fost promovati.
Aproape ca nu trece o luna fara ca angajatii British American Tobacco Romania (BAT) sa nu fie gazde pentru colegii lor din tari straine.
Pe piata romaneasca, BAT este lider de piata si singura companie a carei cota de piata a crescut in primele sase luni ale acestui an. Compania din Romania este un teren fertil pentru ca managerii sa-si exerseze talentele si sa-si etaleze mai apoi rezultatele in CV. Cel mai recent exemplu este Paul Ogborn, care a fost promovat de la 1 august, din functia de managing director al BAT Romania pe pozitia de general manager Southern Europe, avand astfel atributii la nivel de regiune. In urma cu numai o luna, Fabio Lima, un alt membru al board-ului din filiala romaneasca, a fost promovat, parasind functia de marketing director. Fraiele BAT in Romania sunt acum in mainile lui Bart Maas, de 40 de ani, un belgian nascut din parinti olandezi. Cu o cariera de peste 15 ani in cadrul grupului, in diferite regiuni ale lumii - de la Belgia la Rusia sau Asia - Maas a ocupat diverse functii de conducere, cea mai recenta fiind, inainte de venirea in Romania, cea de director de marketing in filiala din Ungaria. Dar acestea sunt doar cele mai recente exemple, pentru ca in ultimii ani plecarile din Romania, pe trepte superioare de conducere, au fost din ce in ce mai multe. Dovada si faptul ca "numarul romanilor ce lucreaza in alte filiale ale grupului este mai mare decat cel al expatilor ce lucreaza in sediul din Bucuresti", dupa cum spunea recent pentru BUSINESS Magazin Paul Ogborn.
In rapoartele interimare ale BAT, prezentate la finalul lui iunie, Romania ocupa dintre toate tarile europene, locul doi dupa Rusia, atunci cand sunt enumerate tarile "responsabile" de cresterea profitului cu peste 35 de milioane de euro, pana la aproape 600 de milioane de euro.
"In Romania, pozitia de lider de piata a fost intarita prin cresterea vanzarilor de Kent, Dunhill si Vogue. Ceea ce, alaturi de cresterea preturilor si un mix de produse imbunatatit, a dus la o crestere semnificativa a profitului", arata raportul financiar pe primul semestru. Anul trecut, profitul net al filialei romanesti a crescut cu 47%, depasind 40 de milioane de euro.
Pe piata locala compania este lider de piata, avand la finalul lunii iunie o cota de piata in valoare de peste 40%, potrivit datelor disponibile, cu peste zece procente mai mult decat urmatorul concurent, Philip Morris International Romania (PMI), ce detinea 29,4% din valoarea pietei de tigarete. Batalia pentru locul doi in piata este insa foarte stransa, pentru ca Japan Tobacco International (JTI), al treilea jucator de pe piata anul trecut, cumuleaza acum si vanzarile Gallaher, companie preluata la nivel mondial de la inceputul lui 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO