Companii

Schimbarea la fata in varianta asiatica: noua KIA Shuma

30.05.2001, 00:00 30



Compania sud-coreeana KIA a lansat la inceputul acestui an noul model Shuma II, considerat deschizatorul de drum pentru noua generatie de masini, cu motorizari performante si design evoluat. Deocamdata, singura masina ce intra in competitie cu Shuma II din punct de vedere al pretului si al spatiului interior este tot de fabricatie KIA, si anume modelul Sephia II.

Structural, Shuma II nu este mult diferita de modelul anterior, desi inginerii sud-coreeni au umblat atat la aspectul exterior, cat si la caroserie, care a fost mult imbunanatatita din punct de vedere al sigurantei pasagerilor.

Particularitatea modelului este caroseria in cinci portiere, care o deosebeste fundamental de Sephia, cu patru portiere si aceeasi lungime. Capacitatea portbagajului este de 416 litri-volum si poate fi marita si mai mult prin rabatarea scaunelor din spate (rabatabile in proportie de 1/3 - 2/3).

In ceea ce priveste exteriorul, fata de modelul Shuma anterior, KIA a renuntat la cele farurile compuse din doua dispersoare si semnalizatoarele integrate in bara fata, reunind semnalizatorul, luminile de pozitie, faza lunga si faza de intalnire intr-un singur dispersor.

Propulsorul este confectionat din aluminiu, are patru cilindri in linie DOHC cu o capacitate cilindrica totala de 1,8 litri si o putere maxima de 84,3 kilowati (110 cai-putere) la 5.600 de rotatii pe minut.

Alimentarea se face prin injectie indirecta multipunct, iar combustibilul este benzina fara plumb. Potrivit companiei, Shuma II consuma intre 7,2 litri de benzina la suta de kilometri (in ciclu extraurban) si 12,2 litri/100 Km, in ciclu urban.

Viteza maxima este de 196 kilometri pe ora, masina accelerand de la 0 la o suta de kilometri pe ora in aproximativ 12 secunde. Pe plan mondial, sunt disponibile doua variante de cutie de viteza.

Prima este manuala cu cinci trepte inainte, in timp ce a doua este automatica cu forta variabila, cu patru rapoarte inainte. In Romania insa, cutia manuala este singura optiune posibila deocamdata.

Din punct de vedere al echipamentelor de serie, compania sud-coreeana a incercat sa se intreaca pe sine insasi.

Astfel, in pretul standard veti obtine dotarea cu aer conditionat, servodirectia si volanul reglabil in inaltime, airbag-uri duble pentru locurile din fata, geamurile actionate electric, inchiderea centralizata si imobilizatorul electronic pentru motor.

Sunt incluse de asemenea geamurile fumurii, centurile pretensionabile, caroseria in culori metalizate si barele de protectie vopsite in culoarea caroseriei, reglarea electrica a farurilor din interior si radiocasetofonul stereo autoreverse cu patru boxe.

Concurenta pentru Shuma II este constituita in principal din Skoda Octavia Classic 1.4, Rover 45, Hyundai Elantra - pentru varianta de carosare in cinci usi - si Daewoo Nubira II, Nissan Almera 1.5, Renault Megane Classic si Ford Focus Ambiente 1.6.

Pretul pentru o KIA Shuma II este de 17.800 de marci germane (fara taxe si TVA). Daca includeti insa toate taxele si TVA, suma pe care o veti plati pentru masina este de 26.180 de marci germane.

Ca modalitati de vanzare, pe langa varianta numerar este disponibila si varianta leasing-ului (atat pentru persoane juridice cat si pentru persoane fizice) pe o durata de pana la un an.

Companiile de leasing agreate sunt - pe langa furnizorul propriu KIA Leasing - Romstal Leasing, Alpha Leasing, Danubius si altele.

Perioada de livrare a masinii este de maximum doua saptamani, iar perioada de garantie este de trei ani sau o suta de mii de kilometri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO