Companii

Scania caută terenuri pentru centre auto în Bacău şi Suceava

În primele cinci luni ale anului vânzările de autocamioane grele au revenit pe plus, cu un avans de 17,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

În primele cinci luni ale anului vânzările de autocamioane grele au revenit pe plus, cu un avans de 17,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

20.06.2010, 23:29 167

Importatorul de autocamioane Scania România a bugetat o creşterea businessului cu aproape 80%, la 26 de milioane de euro, şi vademara un program de dezvoltare ce presupune deschiderea a 5dealeri proprii în următorii 5 ani.

Cifra de afaceri din import, distribuţie şi servicii aftersalesde camioane a ajuns anul trecut la 14,6 milioane de euro, subestimarea iniţială.

"Creşterea vine acum din vânzarea de autovehicule comercialerulate şi din activităţile de service. În perioada ianuarie-martieam vândut 105 camioane rulate", a explicat Mihai Paşol, director demarketing Scania România. Livrările de autocamioane rulate au fostîn perioada analizată de 2,6 ori mai mari decât pentru autocamioanenoi (40 de unităţi).

Potrivit statisticilor APIA, în primele cinci luni ale anuluivânzările de autocamioane grele, de peste 18 tone, au revenit peplus, cu un avans de 17,5% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut, la 590 de unităţi. Creşterea se datorează unui volum de 191de unităţi livrate în luna mai, după ce unii dintre transportatoriilocali au înnceput să îşi reînnoiască flotele de transport.

Pe celelalte segmente de autovehicule comerciale scăderilecontinuă spre un nou minim la finalul primelor cinci luni, cu unminus de 50% faţă de anul trecut.

Reprezentanţii Scania au declarat că în următoarea perioadăurmează să construiască încă cinci concesiuni proprii înPantelimon, Bacău, Braşov, Timişoara şi Suceava.

"În Timişoara şi Bucureşti avem deja terenurile cumpărate.Pariurile sunt acum în zona Bacău, Suceava, unde trebuie să găsimterenuri", a declarat Paşol.

Reţeaua locală de dealeri Scania este formată din concesiuniconstruite de partenerii companiei şi din propriile unităţi dinBucureşti şi Cluj. Strategia companiei constă acum în creştereaacoperirii zonelor unde prestează servicii post vânzare, de undeprovine cea mai mare parte a afacerilor şi a profitului. Astfel,strategia presupune în primul rând creşterea numărului deservice-uri pentru repararea unui volum de peste 5.000 de camioaneScania care circulă în România.

"Pentru finanţarea proiectelor, pe care vrem să le finalizămpână în 2015, putem căuta fonduri fie pe piaţa locală, ori le putemobţine din grup, de la Scania Treasury, (divizia financiară - n.red.)", a spus Paşol. Investiţia medie pentru o concesiune cu osuprafaţă de 20.000 mp ajunge la 2-3 milioane de euro, astfel căpentru cele cinci centre ar putea atinge 15 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO