Companiile SAP AG si Commerce One Inc. au anuntat incheierea unei aliante privind dezvoltarea in comun a unei noi generatii de soft destinat platformelor de comert electronic Business-to-Business. Valoarea acordului este estimata la 250 milioane de dolari si include preluarea de catre SAP a 2,5% din actiunile partenerului sau american. "Vom iesi impreuna pe piata cu un singur produs", a declarat Mayur Shah, presedintele diviziei pentru platforme de comert electronic a firmei SAP. Aceste platforme (numite si burse de comert online) vor deveni in urmatorii ani adevarate nuclee pentru tranzactiile intre companii prin intermediul Internetului. Deja numeroase firme - de la asa-numitele start-up-uri pana la colosi ai economiei traditionale, precum General Motors sau Ford - au infiintat astfel de burse in dorinta de a reduce costurile necesare procurarii de echipamente si materiale.
SAP este in prezent lider mondial in domeniul aplicatiilor back-office, insa nu a reusit decat tarziu sa-si adapteze strategia la ultimele evolutii din sectorul Internet. Acest lucru a permis unor companii mai mici, precum Commerce One si Ariba.Inc. sa obtina majoritatea contractelor pentru cele mai importante platforme de comert online, inclusiv acorduri cu doi clienti traditionali ai SAP - Volkswagen si Deutsche Telekom. Commerce One a furnizat soft-ul necesar pentru functionarea a 80 de burse pentru comert electronic, in timp ce SAP nu a reusit sa obtina decat 12 contracte. Prin noul acord, cele doua firme spera sa-si intareasca pozitia pe o piata in care concurenta devine din ce in ce mai importanta. In chiar ziua anuntarii parteneriatului, SAP a reusit sa obtina un contract de 100 milioane de dolari care prevede furnizarea soft-ului pentru o noua platforma de comert online realizata de grupul elvetian Nestle.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels