Companii

Şantierul Daewoo-Mangalia Heavy Industries are comenzi de 1,34 mld. $, pe locul trei în Europa

Nava a fost livrată la sfârşitul lunii aprilie către un operator german

Nava a fost livrată la sfârşitul lunii aprilie către un operator german

Autor: Carol Dan

11.07.2014, 00:04 1227

Valoarea contractelor aflate în derulare la Daewoo-Mangalia Heavy Industries se ridică la 1,34 miliarde de dolari, ceea ce poziţionează societatea pe locul trei în Europa din punctul de vedere al volumului de activităţi şi prima ca mărime pe segmentul construc­ţiei de nave comerciale.

„Societatea (Daewoo-Mangalia Heavy Industries - n.r.) are o importanţă economică şi socială esenţială pentru România şi în zona litoralului Mării Negre prin asigurarea unui mare număr de locuri de muncă directe şi indirecte, care se cifrează la circa 6.800 de persoane cu perspective de noi angajări în anii următori“, a spus ministrul economiei Constantin Niţă, citat într-un comunicat al Ministerului Economiei, cu ocazia unei vizite la cele două companii

Niţă i-a cerut conducerii Şantierului Naval Mangalia să dinamizeze activitatea companiei şi să colaboreze mai strâns cu Daewoo-Mangalia Heavy Industries. „Chiar dacă suntem acţionari minoritari, avem datoria să ajutăm compania să devină cea mai puternică societate de construcţii navale de la Marea Neagră şi din Europa“, a declarat Niţă, citat într-un comunicat al Ministerului Economiei, cu ocazia unei vizite la cele două companii.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries este controlată în proporţie de 51% de compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, iar Şantierul Naval Mangalia 2 Mai are o particiaţie de 49%. Statul român controlează, prin Ministerul Economiei, 93,88% din acţiunile Şantierului Naval Mangalia.

Şantierele navale din România au resimţit la finele anului trecut primele semne de revenire a cererii după ce au fost afectate puternic în anii de criză ca urmare a lipsei de comenzi şi a contracţiei preţurilor la nave. Anul trecut afacerile celor mai importante şantiere navale s-au majorat cu 18%, inversând trendul de scădere din ultimii ani.

Cea mai spectaculoasă creştere a consemnat-o Damen Galaţi, care aproape şi-a dublat afacerile, la 142 mil. euro, şi s-a apropiat de cei mai mari doi jucători de pe piaţă, Daewoo Mangalia şi Vard Tulcea. Aceasta după ce în urmă cu câţiva ani coreenii de la Daewoo Mangalia dominau autoritar piaţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO