Companii

Santa Fe, de maine pe soselele romanesti

13.06.2001, 00:00 22



Hyundai Auto Romania va lansa maine, in premiera pe piata locala, un nou autoturism de teren purtand marca producatorului sud-coreean Hyundai, modelul Santa Fe.

La un pret ce se doreste a fi unul dintre cele mai scazute pentru un autovehicul 4*4, Santa Fe este gata pentru conditii extreme de calatorie, chiar daca dumneavoastra, Cumparatorul potential, nu sunteti inca.

Pentru Santa Fe, Hyundai ofera trei variante de motorizare - un turbodiesel cu injectie directa si doua propulsoare pe benzina. Motorul diesel are o capacitate de doi litri, injectie common-rail si o putere maxima de 115 cai-putere la 4.000 de rotatii pe minut.

Acest propulsor este primul dintr-o gama de motoare common-rail ce vor fi lansate in urmatorii ani, cu patru, sase sau opt cilindri.

Daca preferati motorizarile pe benzina, este disponibil un propulsor cu o capacitate de 2,4 litri, ce furnizeaza o putere maxima de 145 cai-putere la 6.000 de rotatii pe minut si dispune de un cuplu maxim de 200 Nm la 4.000 de rotatii pe minut.

Vedeta gamei Santa Fe este noul propulsor de 2,7 litri DOHC cu sase cilindri in V, fabricat integral din aluminiu si care furnizeaza 177 de cai-putere. In ceea ce priveste viteza maxima, modelul de 2,4 litri atinge nivelul de 172 kilometri pe ora, in timp ce motorul de 2,7 litri va permite depasirea vitezei de 180 de kilometri pe ora.

Potrivit datelor furnizate de companie, varianta standard de 2,4 litri este bine accesorizata, fiind dotata cu cutie de viteze manuala cu cinci rapoarte inainte (ce este disponibila si pentru motorul diesel), in timp ce modelul de 2,7 litri are transmisie integrala permanenta si o cutie de viteza dezvoltata de Hyundai in colaborare cu Porsche, denumita H-matic.

Disponibila numai pentru varful de gama Santa Fe, H-matic functioneaza pe principiile unei cutii secventiale, permitand atat condusul in varianta full-automatic (specifica pietei din Statele Unite) cat si schimbarea manuala a treptelor de viteza, in stil european.

In plus, modelul este dotat cu LSD (Limited Slip Differential) - un dispozitiv ce transfera puterea motorului catre rotile care au cea mai buna tractiune la un moment dat, si cu BTCS (Brake Traction Control System).

Acest sistem lucreaza impreuna cu ABS-ul pentru a asigura maximum de tractiune pe drumurile alunecoase. BTCS dispune de o serie de senzori si microprocesoare, ce detecteaza si corecteaza la timp tendintele de pierdere a controlului asupra directiei in timpul virajelor pe suprafete cu aderenta redusa.

La fel ca in cazul celorlalte noi modele Hyundai, Santa Fe are un grad ridicat de accesorizare. Astfel, climatizarea este automata, iar un sistem multimeter digital indica altitudinea, panta pe care se afla autovehicolul si unghiurile de viraj.

"Santa Fe este destinat sa inlocuiasca treptat modelul Hyundai Galloper, masina de succes aflat inca in inimile multor pasionati ai masinilor de teren.

Santa Fe aduce un plus de stil si eleganta, iar accesorizarea este extrem de bogata, chiar la modelele standard, depasind in multe cazuri variantele optionale super-accesorizate ale altor masini 4*4,", a declarat Ziarului Financiar Paul Zamfirescu, directorul Hyundai Auto Romania.

Potrivit lui Zamfirescu, prin Santa Fe, Hyundai a atins un raport calitate pret imbatabil, compania sperand ca si nivelul vanzarilor sa fie pe masura.

Pretul pentru un Hyundai Santa Fe, cu dotare completa (serie plus toate optiunile) si motor de 2,7 litri si cutie H-matic este de aproximativ 20.000 de dolari fara taxe vamale si TVA. Masinile pot fi achizitionate atat in varianta cash, cat si in varianta leasing, pe o perioada de pana la trei ani.

Inainte chiar de lansarea oficiala pe piata locala, un numar mare de vehicule au fost deja vandute, majoritatea clientilor afland despre Santa Fe prin intermediul Internet-ului.





Noul A3, de pe planseta in ghearele presei



Batalia pentru primele locuri in sectorul masinilor hatchback va trece probabil intr-o treapta superioara de viteza, odata cu aparitia la sfarsitul anului viitor, a noului model Audi A3. Asa cum puteti observa din fotografie, inspiratia designului a venit aproape in totalitate dinspre "fratele" mai mare A4.

Noul A3 urmeaza indeaproape trendul actual al pietei, copiind liniile unui coupe, maximizandu-se insa spatiul interior si capacitatea portabagajului.

Avand un schelet confectionat din otel - in loc de faimoasa tehnologie din aluminiu a firmei germane - Audi spara ca A3 se va lupta de la egal la egal cu Seria 3 Compact de la BMW precum si cu stilatul Mercedes Sports Coupe.

Pentru a ajuta si mai mult masina sa faca fata cu succes competitiei, Audi a lucrat intens si la marirea gradului de confort fata de modelul actual. De asemenea, noua gama A3 va include o varianta tot-teren - bineinteles inspirata de conceptul Steppenwolf- precum si o caroserie in cinci portiere.

Impartind platforma de constructie cu noul Volkswagen Golf, ce va fi lansat la Salonul Auto de la Paris de anul viitor, se asteapta ca noul A3 sa dispuna si de unele dintre noile propulsoare dezvoltate de compania sora. Acest lucru inseamna ca, pe langa noile motoare cu injectie directa de benzina dezvoltate de VW sub numele de FSI, A3 va dispune de si mai multe motoare diesel.

Gheata va fi sparta de propulsorul cu aspiratie normala de 1,6 litri pe benzina, caruia i se va alatura foarte repede un propulsor rafinat, de 2 litri precum si o varianta de 1,8 litri cu turbocompresor.

Vedeta gamei va fi cu siguranta motorul de 3,2 litri cu sase cilindri in V, care va echipa probabil si varianta tot-teren, asteptata de toata lumea cu sufletul la gura.

Dintre motorizarile diesel, pot fi enumerate deja propulsorul de 1,4 litri TDi - in prezent disponibil pe gama A2 - precum si motoarele de 1,9 litri si 2,5 litri TDi, ce se afla in momentul de fata in teste.

Motoarele vor fi disponibile impreuna cu trei variante de cutie de viteza. Probabil ca cele mai populare vor fi in continuare cutiile manuale cu cinci si sase rapoarte, analistii asteptandu-se insa ca noua Multitronic CVT sa faca din ce in ce mai multa piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO