Companii

Saint-Gobain continuă investiţiile în fabrica de la Călăraşi şi trece la sticle cu control solar sau antireflexive

Ovidiu Păscutiu, directorul general al Saint-Gobain Glass România: Având în vedere anul mai degrabă dificil din sectorul construcţiilor, mărimea şi diversitatea regiunii la care ne adresăm ne-au ajutat

Ovidiu Păscutiu, directorul general al Saint-Gobain Glass România: Având în vedere anul mai degrabă dificil din sectorul construcţiilor, mărimea şi diversitatea regiunii la care ne adresăm ne-au ajutat

13.06.2010, 23:35 345

Francezii nu au dorit să facă publice investiţiile din următoriiani, însă au declarat că vor continua dezvoltarea unităţii deproducţie de la Călăraşi. După investiţii de 130 mil. euro înultimii patru ani, Saint-Gobain va mai aloca anul acesta încă 6mil. euro pentru construirea unei linii de producţie a sticleilaminate, iar extinderea fabricii nu se va opri aici.

"Planurile companiei pe termen scurt şi mediu vizează pe de oparte consolidarea poziţiei pe piaţa naţională, iar pe de altăparte dezvoltarea în continuare a platformei din Călăraşi ca uncentru european de producţie al Saint-Gobain Glass, extindereaoperaţiunilor şi atacarea poziţiei de lider pe întreaga regiune", adeclarat Ovidiu Păscuţiu, directorul general al Saint-Gobain GlassRomânia.

Fabrica întinsă pe o suparafaţă de 80 de hectare a ajuns în treiani de zile să producă de la simpla sticlă float (pentruconstrucţii) până la cele cu control solar (care controleazăaportul de căldură) sau emisivitate redusă (reflectă razelesoarelui în afara clădirii). Francezii exportă deja circa 30% dinproducţia de la Călăraşi în ţări precum Serbia, Bulgaria, Moldova,Grecia sau Turcia, dar şi în Egipt sau Liban.

Pornesc investiţii de 6 mil. euro

Planurile pentru construirea unei fabrici la Călăraşi au fostfăcute publice încă din toamna lui 2004, iar trei ani mai târziuera finalizată prima investiţie de 100 mil. euro în producţia desticlă float (pentru construcţii), ulterior fiind majorată cu încă30 mil. euro prin instalarea în 2008 a unei linii de acoperirimetalice, denumită coater. În fabrică lucrează în prezent 250 deangajaţi şi are o capacitate de producţie de 600 de tone pe zi.Dacă în februarie 2007 Saint-Gobain Glass a început producţia de laCălăraşi cu sticlă float clară şi sticlă colorată, începând din2009 francezii produc şi sticle cu proprietăţi speciale de controlsolar şi cu joasă emisivitate, iar în 2010 vor începe să producăsticle antireflex.

Compania va începe anul acesta o investiţie în valoare de 6 mil.euro în construirea unei linii de producţie a sticlei laminate, iarlucrările de construcţie vor demara în a doua jumătate a anului,noua linie urmând să fie operaţională la mijlocul anului 2011.

Sticla laminată oferă ulterior protecţie la accidente, reduceaproape de zero radiaţiile ultraviolete şi are mai multe aplicaţiidecorative. Noua capacitate de producţie de sticlă laminată vaajunge la două milioane de metri pătraţi anual, iar procesultehnologic va consta în asamblarea a două foi de sticlă float (caresunt deja produse la fabrica din Călăraşi) prin intermediul uneifolii de polivinilbutiral (PVB).

"Extinderea continuă a gamelor de produse este un punct cheie alstrategiei noastre în regiune. Am lansat numeroase sticle noi cuproprietăţi speciale de control solar în 2009, produse la fabricanoastră de la Călăraşi, destinate sectorului rezidenţial şi alclădirilor de birouri", afirmă Păscuţiu.

Vânzările au stagnat

Saint-Gobain Glass România a realizat anul trecut la nivelregional vânzări valorice similare celor din 2008, pe fondulcreşterii volumelor de vânzări regionale. Potrivit datelorpublicate la Ministerul Finanţelor, compania a realizat lasfârşitul lui 2008 afaceri de 265 mil. lei (72,1 mil. euro).

"Având în vedere anul mai degrabă dificil din sectorulconstrucţiilor, mărimea şi diversitatea regiunii la care neadresăm

ne-au ajutat. Ne-am uitat la pieţele pe care acţionăm şi laoportunităţile de creştere pe anumite segmente din diferite pieţe.Am reuşit astfel să echilibrăm vânzările între pieţe şi săcompensăm scăderea cererii prin creşterea ponderii produselor cuvaloare adăugată mare", explică Păscuţiu. El consideră că înurmătorii ani unul dintre principalele motoare ale consumului desticlă ar putea fi programele publice precum « Prima Casă«, maiales în măsura în care atenţia va fi orientată spre construcţiinoi, sau cel de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe. "Deasemenea, introducerea certificării energetice a locuinţelor întranzacţiile imobiliare ar putea avea un impact pozitiv în viitoriiani", susţine Păscuţiu.

Grupul Saint-Gobain a realizat în 2009 pe piaţa românească ocifră de afaceri totală de 702 mil. lei (166 mil. euro) cu celenouă firme prin care este activ, în scădere cu 11% faţă de anulprecedent. Francezii au investit în ultimii patru ani peste 230mil. euro pe piaţa locală în dezvoltarea companiilor Saint-GobainConstruction Products România (fosta Rigips România), Saint-GobainGlass, Saint-Gobain Isover, Saint-Gobain Conducte, Saint-GobainAbrazivi, Saint-Gobain Weber, Saint-Gobain Brodrene Dahl, VentistalMarine şi MTI Impex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO