LIVE: Conferinţa Industria Românească: Investiţii pentru un viitor verde
Companii

Ruukki: Noroc ca au inceput sa se strice acoperisurile de acum 10-15 ani

Compania nu a facut inca publice rezultatele financiare pe 2009,dar estimeaza o crestere si in valoare fata de 2008, cand arealizat un business de circa 30 mil. euro. Cum a reusit insaRuukki sa creasca in 2009 cand piata constructiilor s-a redus cu17%?

Finalizarea fabricii din Bolintin Deal in 2008, in careactionarii au investit circa 35 mil. euro, i-a permis companiei safie mai agresiva si sa livreze in patru zile comenzile pe care deobicei le indeplinea in doua saptamani. In plus, a fost avantajatade faptul ca cererile de tigla nu au scazut, iar sectoareleindustrial si retail au continuat sa se dezvolte.

"Pentru ca nu au mai avut bani de constructii noi, romanii auales sa investeasca in propria casa, in renovari si extinderi.Acoperisurile construite in urma cu 10-15 ani au ajuns la termenulde expirare si a trebuit sa fie schimbate. Noi ne asteptam incontinuare la o cerere ridicata de acoperisuri, tocmai datoritarenovarilor", afirma Madalina Dumitru, country marketing manager alRuukki Romania si Bulgaria.

Vanzarile de tigle au fost generate in proportie de 40-50% demansardarea caselor existente si de renovari, fata de circa 35% catera procentul in 2008.

Anul trecut a adus numeroase schimbari in structura pietei deconstructii, perioada de sezon de varf fiind mult mai scurta. "Dacapana in 2008 perioadele de varf erau aprilie-iunie siseptembrie-noiembrie, in 2009 sezonul cu cele mai mari vanzari afost aprilie-august, ulterior au scazut in septembrie-octombrie,noiembrie a fost foarte jos, iar ulterior in decembrie a fost ousoara crestere", explica Dumitru.

Jumatate din productie se va duce la export

Ruukki si-a extins in 2009 activitatea de export in Rusia,Bulgaria si Serbia, ajungand sa exporte 30% din productie. Pentruanul acesta, finlandezii si-au propus sa ajunga ca exportul sagenereze jumatate din cifra de afaceri.

"Avem deja preprogramari pentru export, mai ales din Rusia, carese dezvolta puternic in sectoarele industrial si de retail, iarfabrica Ruukki de acolo lucreaza la capacitate maxima", sustineDumitru.

Vanzarile Ruukki pe piata romaneasca sunt realizate in mod egal,de circa 30%, de catre sistemele pentru acoperisuri, structurilemetalice si project sales- proiecte unde compania furnizeaza unpachet de produse. Criza a afectat anul trecut in primul randotelurile mari, apoi cele speciale, ulterior sectorul industrial sispre finalul anului sectorul rezidential. "Ne asteptam ca acestesectoare sa revina in ordinea in care au fost lovite de criza,incepand din semestrul al doilea al anului curent".

In sectoarele industrial si de retail compania a livrat produsecatre Era Shopping Center Oradea, Tassulo, Tiago Mall Oradea,centrul logistic Renault de pe autostrada Bucuresti-Pitesti,centrul expozitional Craiova, Pepsi (centrul logistic si birouri)si Fashion House din Bucuresti.

Modelul finlandez de reducere a costurilor, minus 60mil. euro/an

Grupul Rautaruukki a implementat inca din 2008 un programspecial de gestionare a costurilor denumit Boost, pentru a generaanual economii de 50-60 mil. euro, dupa ce in perioada 2006-2008s-a extins puternic prin achizitii si proiecte greenfield.

Prin acest program, finlandezii au redus numarul furnizorilor cu40%, ajungand de la 26.600 cati erau in 2008 la 15.300 anul trecut.Cea mai mare reducere de costuri a fost facuta dupa ce au fostinchise unitatile de productie din Cehia si Ungaria, care au fostmutate in Romania, iar cateva linii de productie din Finlanda aufost relocate in Rusia.

"Capacitatea de productie din Romania a crescut cu 20% dupa ceau fost aduse doua unitati de profilare din Ungaria si in plus acumputem produce toate tipurile de structuri metalice din portofoliulgrupului", afirma Dumitru. De la inceputul programului Boost aufost obtinute economii de 45% din eficientizarea productiei, 25%din eficientizarea lantului de distributie si 17% din ajustareaportofoliului.

Astfel, in 2006 au fost obtinute economii ale costurilor fixe de60 mil. euro in 2009, echivalentul a 10% din profitul EBIT obtinutin 2008 de catre grup, care s-a cifrat la 568 mil. euro.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.