Companii

RTC aduce brandurile pentru copii Kanz si Pablosky. Urmatoarea tinta: imbracamintea de lux

RTC aduce brandurile pentru copii Kanz si Pablosky. Urmatoarea tinta: imbracamintea de lux

Ramona Stanciulescu, director executiv al Rafar

11.08.2008, 14:50 234

La jumatatea acestei luni, in cadrul magazinului media Diverta din centrul comercial Plaza Romania vor aparea intr-un concept shop-in-shop cele doua branduri de imbracaminte si incaltaminte pentru copii, urmand ca de anul viitor Rafar sa aloce spatii de sine statatoare pentru fiecare brand in parte. Tot pentru acest an, compania vrea sa mai aduca un alt brand de imbracaminte pentru segmentul tanar, brand care nu a putut fi dezvaluit din cauza negocierilor in derulare cu furnizorii.
"Planurile noastre includ, pe langa adu-cerea unor nume noi, extinderea brandurilor pe care le avem deja in portofoliu. Vom mai deschide trei magazine Debenhams, unul in capitala si doua in provincie, pe o suprafata de 5.000 de metri patrati si inca trei magazine, cate unul pentru fiecare din cele trei branduri pe care le mai detinem, Olsen, Mandarina Duck si Sacoor Brother. Investitia se ridica la aproximativ sapte milioane de euro", a declarat Ramona Stanciulescu, director exe-cutiv al Rafar.
Divizia de fashion a RTC a fost creata anul trecut prin deschiderea primelor doua magazine Debenhams, in Bucuresti si in Cluj, iar in 2008 si-a largit portofoliul cu celelalte trei branduri de imbracaminte si accesorii si a mai adaugat un magazin Debenhams in Constanta. Astfel, in urma unei investitii de aproape 3 milioane de euro de la inceputul anului pana acum, a reusit sa inchirieze o suprafata de retail de peste 6.000 de metri patrati. Pentru acest an, Rafar si-a revizuit estimarile privind afacerile de 11 milioane de euro, asigurand ca noile branduri, dar si dezvoltarea celor existente vor ridica cifra de afaceri la peste 14 milioane de euro.
"In fiecare an vom deschide cate doua magazine pentru fiecare brand, ceea ce ne va asigura in 2010 un rulaj de peste 20 de milioane de euro", adauga Stanciulescu.
In prezent, Rafar acopera segmentul mediu-superior de imbracaminte si accesorii, iar de curand a intrat si pe piata de lux prin preluarea francizei pentru brandul elvetian de pantofi si genti Bally si a distributiei marcilor Bruno Magli si Fratelli Rosselli.
"De la anul vrem sa aducem si alte branduri de lux, cate unul in fiecare an. Preluarea Bally inseamna o poarta deschisa catre orice furnizor, si know-how pe acest segment, ceea ce ne ajuta foarte mult in negocierea cu marcile de renume", este de parere Stanciulescu.
Si daca brandurile de lux sunt menite a-i aduce companiei imagine pe aceasta piata, cash-flowul este asigurat tot de marcile care se adreseaza persoanelor cu venituri scazute, cum va fi brandul young-fashion pe care compania vrea sa il aduca in Romania pana la sfarsitul acestui an, sau cu venituri medii spre ridicate, carora li se adreseaza brandurile pe care Rafar le detine deja.
"Vizam orasele mari pentru Debenhams, iar cu brandurile ale caror preturi sunt situate sub medie putem merge oriunde mergem cu Diverta, pentru ca au o adresabilitate foarte larga. Vrem sa acoperim cat mai multe segmente pentru a ne putea orienta in piata. A avea un portofoliu mare inseamna a avea de unde sa alegem brandul potrivit fiecarei pietei locale", explica directorul executiv al Rafar.
In orasele care se aseamana foarte mult cu Capitala, din punctul de vedere al comportamentului consumatorului, cum ar fi Constanta sau Iasi, RTC isi poate plasa aproape toate brandurile pe care le detine. In Cluj de exemplu, clientii sunt mai conservatori, dupa cum spune Ramona Stanciulescu, si prefera branduri care sa se adreseze mai ales categoriilor cu venituri scazute.
"Trebuie sa fim atenti unde plasam brandul, in ce oras, in ce proiecte. Uneori nu este potrivit pentru piata locala respectiva, poate nu are suficient awareness ca sa il dezvolti in mod accelerat. Cu toate acestea este un moment foarte bun pentru a dezvolta un business de genul acesta", continua ea.
Pentru un magazin ca Debenhams, care se intinde pe o suprafata de peste 1.000 de metri patrati si are expuse peste 50.000 de articole de imbracaminte pentru toata familia si pentru casa, investitia pe metru patrat se ridica la 1.000 de euro, in timp ce pentru o unitate deschisa sub un brand cu produse mai ieftine costul este mai redus (700 de euro- 800 de euro pe metru patrat). Piata de fashion din Romania este intr-o continua crestere, valoarea estimata pentru acest an ridicandu-se la 2 miliarde de euro, cu 20% mai mult fata de anul trecut. Din ce in ce mai multe companii si-au consolidat portofoliul cu noi branduri in incercarea de a obtine o cota de piata semnificativa. Solmar, de exemplu, a adaugat, pe langa Mango, Promod si Castro, branduri pentru care detine franciza in Romania, si Jennyfer, Parfois si Plus IT. De asemenea, Azadea Group, care pana in acest an a detinut franciza magazinelor Zara, si-a completat portofoliul cu Piazza Italia, Oviesse, Salsa Jeans sau Andre.
Mai mult de atat, jucatori internationali importanti au intrat direct pe piata locala, cel mai important dintre acestia fiind Inditex, cu brandurile Zara, Pull and Bear, Massimo Dutti, Berska, Stradivarius sau Oysho.

Piata de retail, dominata de branduri internationale
Importatorul Solmar si-a extins portofoliul cu brandurile Mango, Promod, Castro, Jennyfer, Parfois si Plus IT
Inditex a intrat direct cu Zara, Pull and Bear, Massimo Dutti, Berska, Stradivarius si Oysho.
Dupa ce a incetat sa se extinda cu franciza brandului Zara, Azadea Group a adus in Romania Piazza Italia, Oviesse, Salsa Jeans si Andre
Piata de fashion locala ajunge anul acesta la doua miliarde de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO