Companii

Romtrans ataca curieratul intern pentru a compensa scaderea activitatii vamale

09.06.2006, 00:00 82

Compania Romtrans, unul dintre principalii jucatori de pe piata expeditiei, logisticii si a transporturilor interne si internationale de marfuri, va lansa din aceasta vara servicii de curierat rapid intern pentru a compensa din pierderile generate de reducerea activitatii vamale, odata cu intrarea Romaniei in UE.

"Unul dintre obiectivele principale ale companiei noastre in acest an consta in introducerea serviciilor de curierat rapid. Implementarea acestui serviciu, alaturi de dezvoltarea segmentului de logistica si distributie interna, va constitui un punct de sprijin pentru depasirea mai facila a momentului aderarii Romaniei la UE, care va reduce semnificativ volumul operatiunilor de vamuire", a declarat Mariana Calin, director economic al Romtrans.

Curieratul nu este o activitate necunoscuta pentru Romtrans, care este agent autorizat al companiei americane de curierat rapid UPS pe piata romaneasca prin intermediul filialei Trans Courier Service.

Cu o cifra de afaceri de 4,7 milioane euro in 2005, Trans Courier Service ocupa cea de-a treia pozitie pe piata curieratului rapid international din Romania. Principalii competitori ai UPS in Romania sunt DHL International Romania si TNT Romania, companii ce detin peste 80% din piata romaneasca de curierat rapid international.

"Lansarea acestui produs reprezinta o completare a paletei de servicii oferite de compania noastra, dar si provocarea de a patrunde pe o piata in care activeaza jucatori puternici", a adaugat Calin.

Piata curieratului intern era estimata la 40 milioane euro in 2005, aceasta fiind puternic disputata intre companiile Cargus si Fan Courier, ce detin peste 80% din piata curieratului rapid intern. Romtrans a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 77 milioane euro (278 milioane lei), in crestere cu 26% fata de nivelul inregistrat in anul anterior.

"Evolutia cifrei de afaceri a fost influentata pozitiv de intensificarea activitatii de logistica si distributie interna de marfuri, precum si de cresterea volumului de marfa operat in Mol 1 Constanta Sud-Agigea, unde desfasuram activitatea de operator portuar la Marea Neagra", a explicat directorul economic al Romtrans.

Cresterea afacerilor se va mentine si in acest an, pana la 82 milioane euro.

"In baza strategiei de dezvoltare a gamei de prestatii, anul acesta estimam ca vom inregistra un ritm de crestere al cifrei de afaceri cu inca 6-7%."

Compania intentioneaza sa finalizeze pana la sfarsitul acestui an un depozit logistic din apropierea Carrefour Militari (autostrada Bucuresti-Pitesti).

"Chiar daca piata de logistica din Romania a cunoscut o evolutie ascendenta in ultima perioada si au aparut multe companii specializate, continuam sa ocupam o pozitie importanta pe aceasta piata deoarece suntem singura casa de expeditii care ofera servicii de la A la Z in ceea ce priveste transportul de marfa."

Potentialul logistic al pietei romanesti i-a determinat pe americanii de la ProLogis, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de spatii logistice la nivel international, sa investeasca peste 80 de milioane de dolari (66 milioane euro) in construirea centrului logistic ProLogisticPark Bucharest A1, amplasat la km 23 al autostrazii Bucuresti-Pitesti.

Romtrans a fost infiintata in 1952 si aproape 40 de ani a functionat ca singura casa de expeditii si transport international din Romania.

Din 1994, compania a fost privatizata integral prin metoda MEBO, actionarii Romtrans fiind salariatii din acea perioada. In prezent, Romtrans este organizata ca holding, avand sediul central in Bucuresti, 9 agentii in tara si peste 100 de puncte de lucru in teritoriu. Compania activeaza si in principalele tari europene, precum si in Republica Moldova prin societati cu participatie de capital Romtrans.

Compania are 1.853 de angajati si ofera servicii pentru operatiunile de comert intern si international precum servicii de transport de marfuri intern si international in toate modalitatile de trafic (maritim, aerian, rutier si feroviar), curierat rapid, transport containerizat, transport combinat, transport agabaritic, transport de marfuri periculoase, comisionar vamal si este agent portuar in terminalul propriu MOL 1 S Constanta Sud-Agigea.

Conform oficialilor companiei, Romtrans este lider pe piata expeditiei si transportului international de marfuri din Romania, fiind cea mai mare companie de acest gen din tara. Printre competitorii Romtrans pe aceasta piata se numara Frans Maas Romania, Express, Schenker Romania, Rohel Trans, Karl Heinz Dietrich si Kuhne & Nagel Transport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO