Companii

Românii se aliniază tendinţelor europene şi renunţă treptat la diesel. Cumpără tot mai multe hibride şi electrice

Românii se aliniază tendinţelor europene şi renunţă...

Autor: Bogdan Alecu

28.07.2018, 00:00 4645

Vânzările de maşini pe benzină s-au apropiat în prima jumătate a anului de aproape 60% din totalul volumelor, po­tri­vit datelor Asociaţiei Producă­to­rilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe măsură ce aproape toate măr­cile auto prezente local au venit cu o ofer­tă tot mai largă de motoare pe ben­zină, de cilindree mică şi cu un con­sum redus de combustibil. Spre com­paraţie, în prima jumă­tate a anului trecut motorizările pe benzină erau la 50% din vo­lum.

Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 5 mărci şi respectiv 8 modele au o pon­dere a vânzărilor cu moto­ri­ză­ri pe benzină peste această medie (58,9%).

În ceea ce priveşte autotu­ris­mele „verzi“, electrice şi hibride, interesul pentru acestea continuă să crească în acest an, inclusiv pe fondul stimulentelor acordate prin Programul „Rabla Plus“. Ca urmare, după primele 6 luni din 2018, acestea ajung să deţină o pondere de 2,5% din total piaţă, un nivel superior celui de anul trecut, când aceasta era de doar 1,7%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, creşterea înre­gistrată în acest an fiind de 275% pe segmentul celor electrice, cu un total de 390 de unităţi în S1 2018) şi, res­pectiv Ă64,6% la cele hibride (care tota­lizează în 2018 un volum de 1.462 de uni­tăţi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO