Companii

Românii lasă deoparte prudenţa şi îşi deschid portofelele de Paşte. „Nu ne aşteptam la vânzări chiar aşa bune, credeam că românii vor fi mai moderaţi.“

Românii lasă deoparte prudenţa şi îşi deschid...

Autor: Cristina Roşca

14.04.2023, 00:07 1417

Paştele din acest an resetează comportamentul de consum al românilor, prudenţa din ultimele luni fiind temporar uitată.

Astfel, în această săptămână, vânzările sunt peşte aşteptările retailerilor, iar unii producători văd creşteri şi în volume, nu doar în valoare, ceea ce înseamnă că nu doar scumpirile ţin cifrele pe plus, ci şi apetitul de shopping al oamenilor.

„Lumea a fost prudentă în achiziţii până acum o săptămână, dar acum avem vânzări foarte bune. Nu ne aşteptam să fie chiar aşa bune, noi credeam că românii vor fi mai moderaţi. De regulă însă, sărbătorile ne dau un reset“, spune Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului de magazine Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi locali.

Perioada sărbătorilor pascale este a doua cea mai bună din an pentru comerţul alimentar, după finalul lunii decembrie când au loc Crăciunul şi Revelionul.

Ţinând cont că într-o săptămână normală, tot comerţul alimentar are vânzări medii de circa 500 mil. euro, în săptămâna de dinainte de Paşte ele pot urca spre 750 mil. euro, conform estimărilor făcute de ZF.

„În aceste vremuri în care nu ştim la ce să ne aşteptăm, lucrurile merg bine, volumele de vânzări sunt şi ele pe plus. Dar asta se întâmplă de regulă de sărbătoriî, spune Alina Donici, cofondator al producătorului de lactate Artesana.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO