Companii

România trage în jos vânzările SABMiller în Europa

22.07.2010, 23:35 30

Ursus Breweries, liderul pieţei locale a berii, a vândut cu 19%mai puţin în perioada aprilie-iunie a acestui an, faţă de aceeaşiperioadă a anului trecut, potrivit informaţiilor apărute pe site-ulcompaniei. Scăderea vine după un declin al vânzărilor de 13% anultrecut şi o reducere a profitului net al companiei cu aproape 90%,la 4,8 mil. euro.

"În România, volumele au scăzut cu 19%, în timp ce mediuleconomic a continuat să se deterioreze", au menţionatreprezentanţii SABMiller în raportul companiei.

Aceasta a fost cea mai mare scădere înregistrată de UrsusBreweries în primul trimestru al anului financiar (aprilie -martie) din ultimii ani, dar şi cea mai mare scădere a volumelorînregistrată de o filială a SABMiller.

Ursus Breweries înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut oscădere de 3% a volumelor vândute după o creştere de 22% obţinutăîn primul trimestru al anului financiar 2008-2009.

"Principala cauză a scăderii pieţei sunt condiţiile economiceşi, în acest context, consumatorii preferă să iasă mai rar la obere, cumpără mai puţin sau beau o bere în loc de două. Acestaspect a influenţat puternic volumele din piaţă, comparativ cu anultrecut, când în primul trimestru piaţa a fost relativ constantă. Înacest context volumele Ursus Breweries au înregistrat o scădere de19% faţă de anul trecut, în linie cu evoluţia pietei", a declaratGary Whitlie, britanicul care a preluat funcţia de preşedinte alUrsus Breweries din această lună.

Spre comparaţie, Polonia a înregistrat o scădere de 10% avolumelor în perioada aprilie-iunie a acestui an comparativ cuacelaşi trimestru al anului 2009, în timp ce vânzările din Rusias-au diminuat cu 9%, iar cele din Cehia cu 8%, în ritm cu piaţa.Astfel, vânzările SABMiller au scăzut în Europa cu 9% în primultrimestru al anului financiar 2010-2011.

În anul 2009-2010, volumele Ursus Breweries s-au diminuat cu13%, la 5,1 milioane de hectolitri. Aceasta a determinat deasemenea o scădere a cifrei de afaceri în 2009 cu 12,6% în euro şio stagnare în lei, la 1,2 mld. lei (284,2 mil. euro), comparativ curezultatele obţinute în urmă cu doi ani, potrivit datelorRegistrului Comerţului.

Cu toate acestea, cota de piaţă a companiei a crescut anultrecut cu patru procente, la peste 32%. "În primele trei luni aleanului financiar în curs (aprilie - iunie 2010 - n. red.) amcâştigat o cotă de piaţă de 1% comparativ cu aceeaşi perioadă aanului trecut. Această evoluţie a fost posibilă datorită mărcilornoastre cheie - Ursus şi Timişoreana", a afirmat preşedintele UrsusBreweries.

Ursus Breweries este primul jucător din industria berii care aanunţat rezultatele financiare pentru perioada aprilie-iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO