paslar
Pe plan local, în 2022, au fost realizate aproape 2,6 milioane de biciclete, adică 17,7% din totalul vehiculelor pe două roţi produse în UE, arată o analiză a Comisiei Europene.
Piaţa locală a fost anul trecut al doilea cel mai mare producător din Uniunea Europeană, după Portugalia şi înainte de Italia. Pe cele trei ţări le desparte foarte puţin, aşa că lupta e strânsă la vârful unei pieţe care a prins tot mai mult elan în ultimii ani.
În ceea ce priveşte România, evoluţia acestei industrii în ultimii cinci ani e de-a dreptul impresionantă, fiind vorba de o creştere de 450% (adică de o multiplicare de mai bine de cinci ori), potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Comisia Europeană.
Această ascensiune fulminantă i-a permis României să îşi facă loc în capul mesei industriei de profil din UE, şi asta într-o perioadă în care toată lumea vorbeşte despre sănătate, bunăstare şi grijă pentru mediu.
Cum a fost posibil acest salt într-o perioadă relativ scurtă de timp? Datorită câtorva – nu multe – investiţii majore.
La finalul anului trecut, în România existau doar 35 de firme care aveau ca obiect de activitate producţia de biciclete, acestea adunând afaceri de aproape 2 mld. lei.