România a importat anul trecut jucării în valoare de 50 de milioane de euro, de peste şapte ori mai mult decât valoarea exporturilor de jucării, care nu au depăşit 7 milioane de euro în 2016, arată datele Eurostat.
Piaţa românească de jucării este dominată de afaceri bazate pe distribuţie, iar situaţia din Uniunea Europeană din acest sector este asemănătoare cu ce se întâmplă pe piaţa locală, în contextul dominaţiei produselor fabricate în China, care reprezintă 85% din importurile totale de jucării din UE.
„Problema vine din faptul că noi nu vrem să producem nimic, preferăm să le aducem şi să le vindem la noi. Sunt câţiva producători de jucării în România, dar dau puţin în afară, jucării de lemn care la noi nu se vând. Am adus noi foarte multe bucăţi şi nu vor, în Germania sunt top vânzări, noi preferăm maşinuţele electrice, nu jucăriile educative“, a spus pentru ZF Daniel Minciună, unul dintre acţionarii Nichiduţă Trading, un business de 22 de milioane de lei din Constanţa, specializat în comerţul cu produse pentru copii.