Companii

Rezultatele slabe din România ale Heineken se resimt la nivelul întregului grup

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Ioana David

23.10.2014, 00:00 91

Rezultatele din România, Polonia şi Rusia au tras în jos vânzările pe care producătorul olandez de bere Heineken le-a înregistrat în Europa Centrală şi de Est în trimestrul trei al acestui an. Astfel, vânzările din regiune ale Heineken s-au diminuat cu 6% în intervalul iulie – septembrie din cauza condiţiilor de „tranzacţionare şi a vremii nefavorabile” din aceste state, se arată în raportul trimestrial al Heineken, unul dintre cei mai mari producători de bere din lume.

Rezultate din Europa Centrală şi de Est sunt cele mai slabe pe care olandezii le-au înregistrat în regiunile în care sunt prezenţi. Cifrele din trimestrul trei vin după ce şi prima jumătate a anului a fost slabă pentru grupul olandez în România, în primul semestru anunţând de asemenea o scădere de până în 10%, pe fondul creşterii competitivităţii şi al condiţiilor meteo nefavorabile.  De altfel, întreaga piaţă a berii a scăzut în prima jumătate a anului, Asociaţia Berarii Românei anunţând că industria s-a contractat cu 9%, din cauza vremii nefavorabile şi a accizei.

Un calcul al ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că în iunie şi iulie consumul de bere s-a redus cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2013. Astfel, piaţa berii se îndreaptă spre un nou an de scădere după ce şi în 2013 consumul s-a contractat. Pe piaţa de bere sunt active companii precum Ursus Breweries, Heineken, Bergenbier, URBB sau Romaqua.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO