Companii

Reteaua Profi si-a majorat vanzarile cu 12% in ianuarie

12.02.2007, 15:46 14

Extinderea retelei de magazine Profi va duce afacerile companiei la 70 mil. euro la finele anului, in crestere cu 33% fata de valoarea realizata in 2006, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei Profi Rom Food care opereaza magazinele Profi.
"In luna ianuarie a acestui an am realizat vanzari cu 12% mai mari fata de perioada similara a anului trecut", afirma Caius Crisan, directorul general al Profi Rom Food.
Investitiile planificate pentru acest an sunt de aproximativ 10 mil. euro si vizeaza deschiderea a 10 magazine cu politica de discount in orase cu peste 20.000 de locuitori.
Reteaua de magazine de tip hard discount Profi, detinuta de grupul belgian Louis Delhaize, si-a planificat extinderea pana la 80-90 de unitati pe piata romaneasca, printr-un ritm de 10-15 inaugurari pe an. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 53 mil. euro, in crestere cu 14% fata de anul precedent, in conditiile in care reteaua s-a extins cu 2 unitati si a ajuns la un numar de 26 de locatii.
Caius Crisan spune ca sunt mai multe provocari decat oportunitati pe piata romaneasca pentru o companie de profil.
"Pretul exagerat al terenurilor este una si cea mai importanta dintre provocarile intalnite in Romania. In ultima perioada asistam si la o expansiune deosebita in sectorul de retail bancar, ceea ce a ridicat mult si preturile chiriilor din locatiile interesante din punctul nostru de vedere", completeaza Caius Crisan.
Retailerul mai spune ca procedurile administrative greoaie intarzie proiectele noilor inaugurari.
"Birocratia este o mare problema care, dupa parerea noastra, va trebui rezolvata rapid in Romania. Pentru a obtine o autorizatie de construire intr-o localitate transilvaneana cu mai putin de 30.000 de locuitori, am avut nevoie de nici mai mult nici mai putin de 17 avize diferite, printre care unul si de la SRI", spune Crisan.
Pe de alta parte, piata de retail ofera si oportunitati companiilor internationale de profil cu activitati locale, precum numarul inca redus de jucatori pe piata sau posibilitatea preluarii unor retele autohtone, este de parere managerul companiei. "In maximum 3 ani nu cred ca va mai exista in Romania vreun lant comercial autohton, cele ramase urmand a fi integrate retelelor internationale", estimeaza Crisan.
In afara de Profi, grupul Louis Delhaize controleaza in Romania lantul de hipermarketuri Cora, care detine in prezent trei magazine, in Bucuresti si Cluj-Napoca.
La nivel international, grupul Louis Delhaize a dezvoltat reteaua de magazine Profi si pe pietele din Franta, Belgia sau Ungaria, detinand in acelasi timp retelele de supermarketuri Match si Smatch.
Retelele de magazine discounter (care practica politica de preturi reduse) vor totaliza un numar de 200 de unitati la finele acestui an, dublu fata de anul trecut, potrivit planurilor comunicate de companii.
Atat Profi, cat si concurentii sai de pe segmentul discounterilor, Penny Market, Plus Discount, MiniMax sau Interex, au anuntat accelerarea ritmului de extindere a retelelor in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO