Companii

Reţeaua Profi, preluată recent de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, încheie anul cu 1.400 de magazine partener

Reţeaua Profi, preluată recent de grupul...

Autor: Laurentiu Cotu

30.11.2023, 14:00 87298

Profi, reţeaua de retail preluată anul acesta de grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, de la fondul de investiţii MidEuropa pentru 1,3 mld. euro pre-IFRS16 (1,8 mld. euro post-IFRS16) va încheia anul 2023 cu 1.400 magazine partener, potrivit unui comunicat de presă al companiei.

„Există parteneri care gestionează unul sau mai multe magazine. Toate părţile implicate în acest program au de câştigat deoarece clienţii se bucură de o atmosferă mai plăcută şi servicii mai bune la cumpărături. De la 15%, cât reprezentau aceste magazine în 2019, au ajuns azi să reprezinte 80%, cu o medie de creştere anuală de peste 300 noi magazine în parteneriat., a declarat Marius Duval, director de dezvoltare magazine partener la Profi, într-un comunicat de presă.

Odată acceptaţi în program, partenerii primesc spre gestionare un magazin operaţional, cu procese şi proceduri gata implementate. Ei nu trebuie să cheltuiască nimic pentru identificarea, închirierea şi amenajarea spaţiului, iar în cazul preluării unui magazin cu vechime, acesta are deja o bază formată de clienţi fideli. Totodată, beneficiază de notorietatea brandului Profi şi de strategia de marketing şi atragere a clienţilor, fără a plati taxe de marketing.

Noul partener nu trebuie să se preocupe nici în privinţa fluxului de numerar pentru aprovizionarea cu marfă, Profi preluând această activitate complexă. Atât partenerilor, cât şi personalului lor, le sunt asigurate sesiuni de pregătire în cadrul acestui program lansat în urmă cu mai bine de zece ani.


Cu aproape 1.700 de magazine partener şi integrate în mai bine de 820 de localităţi şi peste 28.000 de angajaţi, Profi este reţeaua de retail modern cu cea mai mare extindere în teritoriu din România.


„Am început să lucrez în domeniu într-un magazin alimentar mic, de cartier, ulterior angajându-mă la Profi, unde lucrez de peste 16 ani,“ a spus Elena Mureşan care conduce un magazin Profi din Dej, judeţul Cluj, şi, din această lună, a decis să se alăture partenerilor reţelei Profi, devenind partenerul cu numărul 1000.

Cu aproape 1.700 de magazine partener şi integrate în mai bine de 820 de localităţi şi peste 28.000 de angajaţi, Profi este reţeaua de retail modern cu cea mai mare extindere în teritoriu din România.

La finalul lunii octombrie, fondul de private equity MidEuropa a anunţat că a vândut către grupul Ahold Delhaize, pro¬prietarul reţelei de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image în România, reţeaua locală Profi. Ca valoare, este de departe cea mai mare tranzacţie din retailul românesc şi totodată cel mai important deal din 2023 din România.

„Tranzacţia a avut o valoare a întreprinderii (enterprise value) de 1,3 mld. euro pre-IFRS16 şi 1,8 mld. euro post-IFRS16. Dacă ar fi să convertim în dolari, ajungem la 2 mld. dolari. Nu sunt tranzacţii de asemenea dimensiune în Europa în prezent, toată lumea vorbeşte despre deal-ul acesta la Londra“, povesteşte Robert Knorr, executivul care conduce din poziţia de managing partner fondul de investiţii MidEuropa, cu sediul la Londra, în singurul interviu acordat presei locale. Enterprise value se referă la valoarea totală a companiei, fiind incluse aici şi datoriile (pe termen scurt şi lung).

La Ministerul de Finanţe firma Profi Rom Food, care operează businessul, a raportat datorii totale de 4,2 mld. lei (850 mil. euro) la final de 2022. MidEuropa a intrat în acţionariatul Profi la final de 2016, când a plătit peste 530 mil. euro pentru retailerul care avea atunci circa 500 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă. Vânzătorul a fost un alt fond, Enterprise Investors. La momentul acela, a fost cea mai mare sumă plătită de un investitor financiar pentru o companie din România. În ultimii şapte ani (din 2016 până în 2022), businessul Profi s-a triplat, la fel şi reţeaua de magazine, ajungând la 1.650 de unităţi şi 11,66 mld. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO