Companii

Reteaua Profi a preluat magazinele Uni'All din Constanta

29.03.2007, 18:48 41

Reteaua de magazine de tip hard discount Profi a preluat cele patru magazine de proximitate Uni'All din Constanta, operate pana in acest an de Univers'All.
Locatiile au fost inchiriate de Profi printr-un contract pe termen lung cu proprietarii acestora, care anterior fusese incheiat cu administratorii fostei retele Univers'All.
Compania care opera reteaua Univers'All formata din 10 supermarketuri si 4 magazine de proximitate (Uni'All) a intrat in faliment la inceputul acestui an, avand datorii de mai multe milioane de euro catre furnizorii sai. Proprietarul Univers'All a decis inchiderea magazinelor Uni'All in cursul anului trecut.
"Am preluat aceste magazine deoarece studiile pe care le-am facut dovedesc faptul ca locatiile sunt foarte atractive", a declarat Caius Crisan, directorul general al companiei Profi Rom Food, care opereaza magazinele Profi. El nu a precizat investitiile retelei in noile locatii, insa planurile de extindere ale companiei prevad o valoare medie a investitiilor de un milion de euro pentru o deschidere, in acest an.
Profi va deschide magazinele de proximitate din Constanta pana la inceputul lunii iulie, potrivit lui Crisan. Compania a anuntat anterior extinderea retelei cu 10 locatii noi pana la finele anului, orasele vizate pentru urmatoarea perioada fiind Deva, Slatina si Campia Turzii.
Reteaua Profi, detinuta de grupul belgian Louis Delhaize, estimeaza vanzari de aproximativ 70 mil. euro pentru acest an, in crestere cu peste 30% fata de 2006.
Retailerul si-a planificat extindea pana la 80-90 de unitati pe piata romaneasca, printr-un ritm de 10-15 inaugurari pe an. Compania Profi Rom Food a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 53 mil. euro, in crestere cu 14% fata de anul precedent, in conditiile in care reteaua s-a extins cu doua unitati, ajungand la un numar de 26 de locatii la finele lui 2006.
Grupul Lous Delhaize este prezent pe piata romaneasca si cu reteaua de hipermarketuri Cora, care numara trei unitati in acest moment. Cele doua retele detin o centrala de achizitii comune, Provera Romania, infiintata in vara anului 2005.
La nivel international, grupul Louis Delhaize a dezvoltat reteaua de magazine Profi si pe pietele din Franta, Belgia sau Ungaria, detinand in acelasi timp si retelele de supermarketuri Match si Smatch.
Retelele de magazine discounter (care practica politica de preturi reduse) vor totaliza un numar de 200 de unitati la finele acestui an, dublu fata de anul trecut, potrivit planurilor comunicate de companii.
Atat Profi, cat si concurentii sai directi, Penny Market, Plus Discount, MiniMax sau Interex, au anuntat accelerarea ritmului de extindere a retelelor in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO