Companii

Reteaua McDonald's ocoleste centrele comerciale care nu asigura "oportunitati reale de crestere"

Reteaua McDonald's ocoleste centrele comerciale care nu asigura "oportunitati reale de crestere"

In urmatorii sapte ani, conducerea companiei vizeaza dublarea numarului de restaurante, prin deschiderea a minimum opt unitati in fiecare an

07.10.2008, 20:10 213

"Unul dintre factorii de crestere este reprezentat de faptul ca ne-am pozitionat accesibil, adresandu-ne unei categorii cat mai mari de persoane. O contributie semnificativa a avut-o insa si diversificarea meniului, pe care l-am imbogatit cu salate sau preparate din peste si pui", a declarat Cristian Savu, directorul de comunicare al McDonald's Romani
McDonald's, cel mai mare operator de restaurante de tip fast-food la nivel local, cu 55 de unitati in prezent, a pus in ultimul timp un accent deosebit pe astfel de produse, luand in calcul tendintele de pe pietele occidentale. In momentul de fata, noile produse detin o pondere importanta din veniturile companiei, in conditiile in care doar salatele contribuie cu 20% la vanzari.
Anul acesta, s-au deschis trei restaurante McDonald's, iar pana la sfarsitul anului compania va mai lansa alte trei unitati, in centre comerciale din Iasi, Suceava si Bucuresti. In momentul de fata, cele mai multe restaurante sub brandul McDonald's, in numar de 25, sunt deschise in Capitala, cel de-al 26-lea urmand sa fie deschis in centrul comercial Liberty Center din zona Trafic Greu, mall in care si-a anuntat deja prezenta si Burger King, unul dintre competitorii directi pe aceasta piata.
"Intotdeauna am analizat foarte bine ofertele centrelor comerciale, avand o grija deosebita la pozitionarea noastra. Am inceput negocierile doar acolo unde am simtit ca sunt oportunitati reale de crestere", a explicat Savu. Acesta este motivul pentru care compania a renuntat la prezenta in mai multe malluri deschise in ultimii ani, printre care si City Mall din Capitala. McDonald's Romania ia in calcul si redeschiderea restaurantului din Pasajul Universitatii din Capitala, unitate care si-a oprit functionarea in luna martie cand au inceput lucrarile de refacere a pasajului, dar reprezentantii companiei sustin ca proiectul nu se va finaliza la termen.
"Avem intentia de a intra din nou in Pasajul Universitatii cu un restaurant. Am facut o solicitare ca in momentul in care lucrarile vor fi in stadiu de finalizare sa fim anuntati, dar dupa parerea mea va mai dura", crede Savu.
In urmatorii sapte ani, conducerea companiei vizeaza dublarea numarului de restaurante, prin deschiderea a minimum opt unitati in fiecare an. Cristian Savu spune ca inca nu se resimt efectele unei crize financiare, "mai ales ca noi am crescut preturile sub nivelul inflatiei pentru a ne adresa unei categorii cat mai mari de populatie".
Anul acesta, McDonald's Romania a investit peste patru milioane de euro in deschiderea restaurantului din Cartierul Floreasca si aproximativ un milion de euro in renovarea celui mai vechi restaurant din Capitala, situat in centrul comercial Unirea Shopping Center.
Suprafata initiala a restaurantului deschis in 1995 era de 830 de metri patrati, numarul de locuri destinat clientilor ajungand la 200. In urma renovarii insa, suprafata a fost extinsa la 250 de metri patrati, ceea ce permite ocuparea a 260 de locuri. Proiectul de dezvoltare al companiei vizeaza investitii in renovarea celor mai importante restautante pe care le detine si crearea unui nou concept de restaurant, odata cu deschiderea noilor magazine. Potrivit datelor anterioare ale companiei, in restaurantele McDonald's intra zilnic aproximativ 200.000 de clienti, iar numarul acestora ar putea sa creasca, pe fondul imbunatatirii imaginii de brand a retelei de restaurante fast-food. McDonald's Romania a rulat in primele sase luni ale acestui an peste 190 mil. lei (aproximativ 53 mil. euro), iar pentru 2008 estimeaza afaceri de pana la 370 mil. lei (peste 100 mil. euro), in crestere cu pana la 20% fata de anul trecut. Pe piata de fast-food, estimata de companie la o valoare de aproximativ 2 mld. euro, cei mai importanti competitori sunt KFC, cu 33 de restaurante anuntate pentru acest an si Burger King, cu patru unitati pana la sfarsitul anului.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO