Companii

Reteaua de hipermarketuri Real ataca piata de retail din Capitala cu patru magazine

Reteaua de hipermarketuri Real ataca piata de retail din Capitala cu patru magazine

Compania a deschis in 2006 opt hipermarketuri in provincie

23.02.2007, 17:36 62

Real Hypermarket, cea mai dinamica retea de hipermarketuri de pe piata locala, cu opt magazine deschise anul trecut, si-a planificat deschiderea a patru unitati in Bucuresti, dintre care doua ar putea fi inaugurate in acest an, potrivit unor surse din piata.
"Nu credem ca piata de retail din Bucuresti este saturata. Vom deschide patru hipermarketuri in Capitala pana la sfarsitul anului 2008", a declarat Adriana Pita, managerul de comunicare al companiei Real Romania.
Retailerul german a investit anul trecut intre 12-20 mil. euro in fiecare din cele 8 unitati operationale in prezent in orase din provincie. Investitia Real Hypermarket in Bucuresti va depasi 80 mil. euro, potrivit estimarilor. Un hipermarket Real va fi localizat in mall-ul Cotroceni Retail Park, unul dintre cele mai mari proiecte comerciale anuntate pe piata romaneasca si care va fi finalizat in 2008.
Prima inaugurare Real din acest an va avea loc la Baia Mare, conform reprezentantului companiei. Potrivit unor surse din piata, citate de Mediafax, cele doua hipermarketuri din Capitala care ar putea fi deschise in acest an vor fi amplasate in cartierele Vitan si Berceni. Retailerul vizeaza un alt oras important, Clujul, unde asteapta autorizatia pentru constructia unui magazin.
Compania colaboreaza cu investitori imobiliari pentru constructia magazinelor, vizand un echilibru intre numarul de locatii inchiriate si cel al locatiilor cumparate. Dintre cele 7 locatii programate pentru acest an, trei vor fi detinute de Real, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor retelei.
Real Hypermarket, divizie a grupului german Metro, va ajunge la o retea de 21 de magazine la sfarsitul anului 2008 prin investitii totale de 400 mil. euro pe piata locala.
Spatiile de vanzare ale magazinelor vor fi cuprinse intre 6.000 si 8.000 de metri patrati.
Ritmul accelerat de dezvoltare a retelei Real pe piata locala, de 7-8 unitati noi pe an, a fost posibil si datorita colaborarii cu divizia Metro Cash & Carry, parte a aceluiasi grup, pentru necesarul logistic. In plus, cele doua divizii Metro in Romania detin o centrala comuna de achizitii, Metro Group Buying Romania. O parte din necesarul logistic al magazinelor Real este furnizat de compania-sora Metro Cash & Carry Romania, restul fiind reprezentat de spatiile de depozitare existente in locatiile Real.
Real a adus pe piata romaneasca si marca proprie Tip, care este prezenta in toate magazinele companiei din Germania, Polonia, Rusia sau Turcia.
In unitatile Real din Romania, produsele marca proprie se situeaza pe segmentul de pret entry level (cel mai mic pret din categoria respectiva). Compania colaboreaza cu 100 de furnizori locali si internationali pentru cele aproximativ 600 de articole cu eticheta proprie, care au adus anul trecut aproximativ 30% din vanzarile de produse de baza in magazinele Real, conform datelor retelei.
Printre jucatorii care au intrat in acest an pe piata de profil se mai numara Auchan (hipermarketuri) si Spar (retea de supermarketuri si hipermarketuri). Alte retele de hipermarketuri care opereaza in Romania sunt Carrefour, Cora, Pic si Kaufland, toate acestea avand planuri de expansiune pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO