Companii

Reteaua Beauty Shop si Sephora se dubleaza

10.03.2006, 00:00 90

Compania elena Sephora Marinopoulos intentioneaza sa deschida inca cinci magazine Beauty Shop si Sephora in Romania pana la sfarsitul anului, ceea ce ar insema o extindere a retelei pana la zece unitati, potrivit lui Georgios Betchavas, country manager al companiei.

"Vom deschide doua Sephora si trei Beauty Shop pana la sfarsitul lui 2006, in Bucuresti si in provincie", spune Betchavas. El a explicat ca investitia pentru cele cinci locatii se va ridica la circa 1,5 mil. euro.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 10 mil. euro in 2005, rezultat aproximativ egal cu valoarea bugetata pentru anul trecut. Betchavas spune ca se asteapta la o crestere de 20% a afacerilor in 2006.

"Ne bazam estimarea pe deschiderea noilor magazine, dar si pe lansarea de noi produse si atragerea de clienti din piata", a declarat Betchavas. Compania a avut o crestere asemanatoare anul trecut fata de 2004.

Prima locatie deschisa va fi un magazin Sephora, in cadrul complexului comercial Carrefour Orhideea, si va fi operationala incepand cu data de 12 aprilie, afirma reprezentantii firmei elene. Compania mai detine un magazin Beauty Shop in aceeasi locatie.

Acesta nu a precizat unde vor fi localizate celelalte magazine. Compania a deschis recent un Beauty Shop in Brasov.

Firma, care detine franciza pentru Beauty Shop pe piata din Europa de Est si in Grecia, a intrat pe piata romaneasca in 2000 si a deschis cate un punct de vanzari in fiecare an de atunci. Strategia Sephora Marinopuolos implica lansarea sistematica de produse cosmetice de lux pe piata romaneasca, branduri precum Stila, StriVectin-SD, Dr. Murad, Jose EisenBerg si Anthony Logistics.

Potrivit unor declaratii recente ale reprezentantilor companiei, planurile Sephora Marinopuolos in Romania implica o investitie totala de 10 mil. euro pana in 2008, in deschiderea a 13 unitati Beauty Shop si Sephora in Bucuresti, dar si in orase precum Iasi, Cluj sau Timisoara. Piata autohtona de cosmetice a fost evaluata la 200-250 mil. euro in 2005 si a inregistrat o crestere de circa 10-15% in fiecare dintre ultimii ani, in special datorita intrarii in Romania a mai multor lanturi internationale de profil. Jucatorii de pe piata spun ca o crestere foarte mare vine din segmentul de parfumuri, foarte populare in Romania.

Principalul competitor al companiei este lantul Ina Center, care are peste 30 de magazine pe teritoriul Romaniei. Estimarile pentru 2005 prinvind cifra de afaceri a retelei de magazine Ina Center indicau o valoare de 10 milioane de euro. Magazinele Beauty Shop importa produse de lux, dar si branduri accesibile persoanelor cu un venit mediu. Beauty Shop este unul dintre cele doua lanturi de magazine operate de compania Sephora Marinopoulos, rezultata in urma asocierii grupului elen cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon-Henessy), principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare. Marinopoulos detine si franciza (in zona Europei de Est si a Greciei) pentru magazinele Marks & Spencer, care opereaza in doua locatii din Bucuresti (Bucuresti Mall si Carrefour Orhideea).

Grupul Marks&Spencer este unul dintre principalii retaileri de haine si accesorii de pe piata din Marea Britanie, unde detine 300 de magazine. Pe piata romaneasca, cele doua magazine au inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro anul trecut.



Planuri de investitii

* Sephora Marinopuolos vrea sa mai deschida magazine Beauty Shop sau Sephora in Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca sau Timisoara

* Compania are in prezent cinci magazine pe piata romaneasca, dintre care patru in Bucuresti, unul Constanta si unul in Brasov

* Compania va avea zece magazine in Romania pana la sfarsitul anului curent si 18 pana la sfarsitul lui 2008

* Cele cinci magazine Beauty Shop au generat o cifra de afaceri de circa 10 mil. euro in 2005.

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO