Retailerul electro-IT Flanco a înregistrat vânzări de 1,08 miliarde lei în 2020, în scădere cu 10,8%, pe fondul închiderii în perioada de lockdown a peste 70 de magazine, dar compania s-a menţinut pe profit, chiar dacă acesta a scăzut cu 44%, până la 22,3 milioane lei.
„2020 a fost anul impredictibilităţii, al digitalizării accelerate şi al nevoii de a te adapta din mers”, declară Dragoş Sîrbu, CEO Flanco. „Aveam experienţa situaţiilor similare din deceniile trecute, aşa încât am putut să păstrăm sănătatea financiară a firmei şi să regăsim rapid drumul către clienţii noştri.”
În perioada de restricţii de circulaţie, compania a resimţit o scădere bruscă a traficului şi a volumului de vânzări în reţeaua de magazine, dar tot aceasta a fost perioada în care a conturat o nouă strategie şi a redesenat planul de investiţii, redirecţionând mare parte din bugete către serviciile logistice şi financiare şi către măsurile de siguranţă şi protecţie impuse de pandemie.
”După şocul închiderii temporare a 70 de magazine, am accelerat investiţiile care ne aduceau pe noi mai aproape de clienţii noştri, în condiţiile în care ei nu mai erau în măsură să vină către noi. Asta a însemnat lansarea unui set complex de servicii logistice, care să ofere clienţilor cât mai multe opţiuni de a primi produsele noastre în siguranţă şi lansarea de noi servicii financiare care să le dea acces la produsele pe care şi le doreau.”