Companii

Retailerul de bricolaj Kingfisher a obţinut vânzări de 19,4 mil. euro în România în primul trimestru

Retailerul de bricolaj Kingfisher a obţinut vânzări de...

Autor: Marius Oncu

30.05.2014, 00:00 407

La nivel de grup vânzările au urcat cu 6%, la 2,78 miliarde de lire sterline (3,36 miliarde de euro), se arată în raportul financiar al retailerului.

Kingfisher a anunţat în aprilie anul trecut achiziţia de la compania franceză de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro în 2012. Grupul a informat, de asemenea, că ia în calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Tranzacţia a fost finalizată în trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, astfel că raportul financiar pentru primul trimestru din acest an nu include date pentru comparaţie aferente perioadei similare a anului trecut.

Magazinele Bricostore din România au generat o pierdere brută din vânzări de 4 milioane de lire sterline (4,84 milioane de euro), care include şi costurile legate de reconfigurarea primelor două magazine în formatul Brico Dépôt, ambele deschise în martie.

Reţeaua de magazine din Romania va fi reconfigurată în formatul Brico Dépôt, utilizat de grupul britanic în Franţa şi Spania.

Kingfisher defineşte rezultatul brut din vânzări ca profit operaţional înainte de costurile centrale, cheltuieli şi venituri excepţionale, amortizarea activelor intangibile din achiziţii, precum şi înainte de impactul dobânzilor şi taxelor corespunzătoare participaţiilor în companii mixte şi asociaţilor.

La nivel de grup profitul brut din vânzări a crescut cu 18,8%, la 142 milioane de lire (172 milioane de euro).

Kingfisher a anunţat în aprilie că a făcut o ofertă de 275 milioane euro pentru compania franceză Mr Bricolage, cu trei magazine pe piaţa românească, anticipând încheierea tranzacţiei până la finele anului financiar 2014-2015.

Grupul britanic concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker şi Leroy Merlin.

(Sumele în euro au fost calculate de MEDIAFAX la cursul mediu de 1,21 euro/1 liră sterlină pentru primul trimestru al anului 2014/2015, utilizat în raportul Kingfisher)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO