Companii

Retailerii de electrocasnice isi ridica afacerile pe seama Campionatului European de fotbal

Retailerii de electrocasnice isi ridica afacerile pe seama Campionatului European de fotbal

Vanzarile ar putea creste cu 30% fata de o luna obisnuita, in urma campaniilor de promovare legate de CE de fotbal

22.04.2008, 19:34 55

Primii trei retaileri de electrocasnice din Romania, Altex, Domo si Flanco, cu afaceri cumulate estimate la mai mult de 800 de milioane de euro, au mutat lupta pentru consumatori din magazine pe terenul de fotbal, rezultatele echipei nationale in Campionatul European conditionand pretul final de achizitie al unui televizor clasic, LCD sau plasma.
In apropierea Campionatului European de Fotbal, ce va incepe pe data de 7 iunie, cele trei companii au mizat pe tendinta consumatorului de a-si inlocui televizoarele cu un nou model si au adus in piata oferte care presupun returnarea integrala sau partiala a pretului de achizitie pentru orice televizor achizionat, oferte conditionate insa de rezultatele echipei nationale de fotbal in acesta competitie.
Astfel, daca Romania va castiga finala Euro 2008, retailerii de electrocasnice va trebui sa retuneze fiecare, in functie de volumele de vanzari estimate, intre 1 si 3 milioane de euro. Ofertele au fost realizate insa si in functie de performantele selectionatei nationale, care a reusit o singura data sa treaca de etapa grupelor, in 2000.
De altfel, cresterea intregii piete de televizoare este pusa pe seama competitiei sportive, avansul vanzarilor in termeni de volum fiind estimat la 30% in cele doua luni dinaintea competitiei sportive. Piata televizoarelor LCD si plasma a fost estimata la 300.000 de unitati in 2008 si o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro. "Cresterea va fi in mare parte datorata Campionatului European si Olimpiadei", a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo, al treilea retailer de electrocasnice din tara, in functie de cifra de afaceri.
Flanco promite pentru achizita unui televizor LCD, plasma sau proiector din magazinele retelei, returnarea banilor in cazul in care este castigat trofeul EURO 2008. Campania se desfasoara pana la data de 17 iunie.
"In perioada premergatoare unei astfel de competitii suporterii au tendinta de a-si inlocui aparatura. Estimarea noastra legata de vanzarile din aceasta perioada este de peste 5.000 de unitati", a declarat Rizek.
In functie de estimare, la un pret mediu de 2.200 de lei ( 600 de euro) valoarea celor 5.000 de unitati se apropie de 3 milioane de euro. Reprezentantii Flamingo au declarat ca aceste costuri vor fi acoperite din asigurare, iar suma asigurata la o companie specializata depaseste 10 milioane de euro.
Domo Retail, al doilea jucator din piata electrocasnicelor, deruleaza in perioada 18 aprilie - 21 iunie o promotie asemanatoare, pentru care include insa si televizoarele clasice, cu tub catodic.
Domo ofera returnarea banilor pentru aparatura cumparata chiar si in cazul in care lotul national nu castiga trofeul competitiei de fotbal si ajunge doar in faza semifinalelor competitiei.
Liderul pietei de profil, Altex, promoveaza de pe 17 aprilie pana la 9 iunie o campanie mult mai calculata, oferind clientilor returnarea unui procent din pretul de achizitie a unui televizor LCD sau plasma, in functie de performantele echipei nationale. Astfel, pentru trecerea de grupele de calificare discountul este de 15%, pentru sferturile competitiei de 25%, iar pentru semifinale ajunge la 45%.
"Nu este o campanie calculata dupa principiul caselor de pariuri. Este un risc pe care ni-l asumam, dar care este limitat chiar prin faptul ca promovam campania doar in magazinele Media Galaxy", a declarat Adrian Urda, directorul general al Altex. In plus, Altex ofera aceste conditii doar pentru televizoarele LCD si plasma de minimum 34 de inchi (94 de cm), o piata mult mai mica, care limiteaza considerabil riscurile retailerului, avand in vedere ca preturile pentru astfel de produse sunt de cel putin 2.600 -3.000 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO