Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2023. Laura Spătaru, Vodafone: Până în 2025 vrem să remodelăm toate magazinele din reţea după conceptul EasyTech

ZF Retail Summit 2023. Laura Spătaru, Vodafone: Până...

Autor: Cristina Bellu

17.05.2023, 11:10 130

Vodafone, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de telecomunicaţii, urmează să remodeleze în următorii doi ani toate magazinele din reţea după conceptul EasyTech, care le propune clienţilor mai multe gadgeturi şi o experienţă de retail interactivă, ca parte a strategiei operatorului de a se transforma şi repoziţiona pe piaţă ca o companie de tehnologie.

“Momentan am remodelat două magazine în Bucureşti (Magheru şi Ştefan cel Mare), urmează foarte curând să remodelăm două magazine în Cluj, continuăm cu Bucureşti, urmând ca până în 2025 să remodelăm toată reţeau de magazine. Planurile sunt ambiţioase, investiţia este extrem de consistentă, dar credem că este în beneficiul clientului şi al nostru pe termen mediu şi lung”, a spus Laura Spătaru, director vânzări Consumer Business Unit la Vodafone România, prezentă în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2023.

Alte declaraţii

♦ Compania este într-o perioadă de tranziţie a strategiei de la un operator de telecomunicaţii la un operator de tehnologie, iar conceptul EasyTech vine să susţină acest pilon strategic.

♦ Platforma EasyTech a fost lansată în urmă cu peste un an. Ea presupune servicii diferite, acces la produse şi servicii de tehnologie într-un mod mai accesibil, într-un mod de achiziţie mult mai transparent şi mai facil, şi cu o consultanţă adecvată.

♦ Un mix între online şi offline. Vedem retailul EasyTech în Vodafone ca o platformă de tehnologie, în care experienţa clientului primează prin accesul la produse, de cinci ori mai multe produse în magazine, testarea produselor, consultanţă tehnică.

♦ În magazinele de tipul acesta, pe lângă serviciile de telecomunicaţii încercăm să aducem şi alte servicii digitale, am extins gama de produse de la produse de telecomunicaţii la produse electronice, electrocasnice mici. În plus oferim şi capacitatea de a le achiziţiona în rate fără dobândă.

♦ Există presiuni foarte mari în zona de susţinere a retailului, care vin din inflaţie, din creşterea costurilor cu chiriile, cu consultanţii. Înainte de a porni acest maraton EasyTech, am efectuat o analiză şi o optimizare a reţelei de distribuţie, în sensul că ne-am uitat foarte atent la ce magazine este nevoie să închidem, unde este nevoie să relocăm. Am folosit foarte multe date pentru lucrul acesta, date din piaţă, date externe, astfel încât să înţelegem unde preferă clienţii să meargă, în funcţie de traseele pe care le au. Acum urmează să ne uităm inclusiv la cum anume va creşte performanţa în aceste magazine odată cu lansarea EasyTech. Este o provocare inclusiv în a asigura profitabilitatea businessului de retail.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO