Retail&Agrobusiness

ZF 10 ani de la criză. Cum a fost atunci? Ce-am pierdut, ce-am câştigat? Mihai Georgescu, fostul şef al Wrigley: Guma este un produs cu distribuţie largă şi preţ mic, nu ne aşteptam ca impactul crizei să fie foarte mare

ZF 10 ani de la criză. Cum a fost atunci? Ce-am pierdut,...

Autor: Cristina Roşca

26.09.2018, 18:00 293

Mihai Georgescu, executivul care a condus businessul Wrigley mai bine de două decenii, rememorează criza care a debutat în SUA în urmă cu zece ani, odată cu căderea gigantului financiar Lehman Brothers. 

„În SUA şi în Europa de Vest s-a resimţit iniţial impactul (…). Noi considerăm că eram prea mici şi prea departe şi că nu ne va atinge.“ În prima jumătate a lui 2009 mediul local de business a început să simtă că se va schimba ceva şi în România, dar în cifre abia în a doua parte a început să se vadă criza. 

„Guma este un produs de impuls, cu o distribuţie largă şi cu un preţ relativ mic, ne aşteptam să nu aibă un impact foarte mare. Am spus că dacă se va menţine prezenţa şi vizibilitatea, nu vom avea probleme.“ 

Georgescu spune că impresia a fost că dacă se va acorda o atenţie specială costurilor şi lichidităţilor (principala zonă de impact), scăderea volumelor va fi mică. Realitatea a fost însă diferită. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO