Retail&Agrobusiness

Volumele de vânzări de bere din HoReCa vor scădea cu 28% în 2020 din cauza pandemiei de COVID-19

Vânzările de bere sunt sezoniere şi sunt influenţate de evenimentele sportive ce au loc într-un anumit an

Vânzările de bere sunt sezoniere şi sunt influenţate de evenimentele sportive ce au loc într-un anumit an

Autor: Cristina Roşca

24.09.2020, 17:20 118

♦ Aproximativ 15% din vânzările în volum de bere din România se realizează în canalul on-trade (baruri, restaurante etc.), iar restul se înregistrează în magazine, românii preferând să consume această băutură acasă.

Vânzările de bere în volum pe canalul HoReCa vor scădea în 2020 cu circa 28% din cauza pandemiei de Covid-19, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Spre comparaţie, estimările anterioare, din 2019, înainte ca pandemia să aibă loc, vorbeau de o scădere marginală pe segmentul on-trade (restaurante, baruri etc.) în acest an. 

„Toate categoriile de produse din segmentul berii vor scădea puternic în volum în segmetul HoReCa în 2020, ca urmare a închiderii aproape totale a sectorului timp de câteva luni şi ca urmare a reticenţei românilor de a-şi menţine obiceiurile anterioare de consum”, spun analiştii Euromonitor. Piaţa HoReCa din România a fost închisă timp de aproape trei luni (au funcţionat doar livrările la domiciliu), pentru ca pe timp de vară să se deschidă doar terasele şi doar la jumătate din capacitate ca urmare a măsurilor de distanţare socială. Abia la 1 septembrie s-au deschis localurile la interior, ele funcţionând tot cu o serie de reguli. Pentru piaţa berii, această situaţie a fost dramatică dat fiind că în general consumul acestei băuturi este asociat cu vara. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO