Retail&Agrobusiness

Selgros a avut vanzari de Sarbatori cu 10% mai mari fata de 2007

30.12.2008, 00:00 14

Reteaua de magazine Selgros Cash & Carry a depasit in acest an varful de vanzari inregistrat in perioada Sarbatorilor din 2007, potrivit datelor comunicate de companie.

"Fata de aceeasi perioada din anul 2007, vanzarile din saptamana 22 - 28 decembrie au crescut cu peste 10 %. Schimbari majore nu observam, comparativ cu perioada Sarbatorilor de anul trecut", a declarat Pia Krauss, managerul de marketing al Selgros Cash & Carry Romania.

Ea a precizat ca varful de vanzari de Craciun se inregistreaza inainte de 22 decembrie in magazinele de tip cash & carry. Acest format de magazine se adreseaza clientilor profesionisti si nu consumatorilor finali, cele mai importante categorii de clienti fiind revanzatorii, hotelurile si restaurantele.

"In aceasta perioada, cele mai mari vanzari in reteaua noastra se realizeaza la carne si produse din carne, dulciuri si bauturi", a mai spus Pia Krauss.

Reteaua Selgros, detinuta de grupul german Rewe, a realizat o crestere de 20% a vanzarilor la nivel local in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit datelor comunicate anterior de reprezentantul companiei. Retailerul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 821,4 mil. euro, conform datelor de la Ministerul de Finante.

Si retelele de hipermarketuri mizeaza pe cresteri de vanzari in ultima luna din an fata de decembrie 2007, cu toate ca turbulentele din sectorul financiar afecteaza anumite categorii precum electronicele si electrocasnicele. Retailerii si producatorii activi la nivel local se asteapta ca sectorul alimentar sa fie ultimul atins de criza financiara.

In cazul retailerilor de fashion, vanzarile de Sarbatori pot egala cu greu varful atins in aceeasi perioada din 2007. Potrivit datelor comunicate de retele de magazine de incaltaminte si haine, vanzarile inregistrate in weekend-ul dinaintea Craciunului au fost mai reduse fata de aceeasi perioada din 2007.

Noile conditii de creditare au afectat mai ales comertul cu bunuri de folosinta indelungata, insa pe final de an a crescut numarul promotiilor la aceste categorii de produse, pentru a revitaliza vanzarile. De exemplu, in sectorul retailului electroIT cele mai mari retele de magazine se concentreaza in prezent pe ofertele promotionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO