Retail&Agrobusiness

Sărbătorile de iarnă nu vor readuce pe creştere consumul de vin

Autor: Ioana David

02.11.2010, 18:04 22

"Consumul de sărbători din punct de vedere cantitativ va fi similar cu cel din 2009, însă valoric se va înregistra o scădere.

Consumatorii nu vor renunţa la vinul de masă, dar vor încerca să-l cumpere doar pe cel pe care şi-l permit. Partea aspiraţională sau de statut nu va funcţiona la fel ca în anii trecuţi", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

În mod normal, sărbătorile de iarnă sunt cea mai bună perioadă pentru industria vinului, iar jucătorii se aşteptau să reprezinte o gură de oxigen în condiţiile în care scăderea consumului a trimis Patria Vinum, retailer deschis în urmă cu un an, în insolvenţă.

Recent şi producătorul Vinarte a cerut insolvenţa, iar în trecut Vinterra s-a confruntat cu probleme similare.

"Până în acest moment, şi aici mă refer la primele zece luni ale anului, vânzările sunt similare cu cele din 2009 şi cred că în lunile noiembrie şi decembrie ne vom menţine la aceslaşi nivel cu 2009 (...) Targetul nostru este să ne menţinem volumul de vânzări ca anul trecut, aproximativ 4 milioane de sticle", a spus Alin Ursu, administrator al Angelli.

 

Decembrie, cea mai bună lună din an

Faţă de o lună normală primele creşteri apar în a doua jumătate a lunii noiembrie, însă "grosul" se face în decembrie.

Murfa tlar înregistrează 10% din vânzările anuale în perioada sărbătorilor, adică în jur de 3,2 milioane de euro dacă se ia în calcul nivelul bugetat de companie de 32 mil. euro pentru acest an. "Pentru luna decembrie estimăm o vânzare cuprinsă între 2,3 şi 2,5 milioane de litri de vin. Cele mai mari creşteri le vom înregistra pe vinurile roşii, iar ca brand pe Zestrea Murfatlar", a mai spus Daniel Negrescu.

Angelli, care deţine 70% din segmentul vinurilor spumante, spune că în ultimele două luni ale anului realizează 40% din vânzările anuale, în timp ce producătorul Jidvei face 12% din vânzări în această perioadă.

"Perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă, în mod tradiţional, o creştere de vânzare a vinurilor spumante, datorată obiceiurilor românilor de a asocia acest tip de băutură cu ocaziile festive. Şi în acest an ne aşteptăm la o creştere a vinurilor spumante până la un volum de cinci ori mai mare decât într-o lună obişnuită", au spus reprezentanţii Jidvei. Compania are în portofoliu spumante precum Romantine (alb şi roze).

Pentru Angelli, cele mai mari creşteri raportat la lunile normale se înregistrează pentru vinul spumant şi cocktailurile de fructe.

 

Vânzări slabe după o recoltă slabă

Estimările cu privire la vânzările din perioada sărbătorilor vin după ce producţia de vin din acest an este cu câteva procente mai redusă comparativ cu nivelul de 6 mil.

hectolitri din 2009, conform estimărilor ZF pe baza datelor principalilor jucători din industrie.

Piaţa vinului ar putea să scadă anul acesta până la 350 mil. euro. Principalii jucători pe această piaţă sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Jidvei, Halewood, Recaş.

 

Un business dominat de români

În această industrie investesc în principal oameni de afaceri români precum familia Dobronăuţeanu (Murfatlar), Claudiu Necşulescu (Jidvei), familia Jitea şi Constantin Buşcă (Vinexport Focşani), Sebastian Ghiţă (care deţine 300 de hectare de viţă-de-vie) sau Daniel Guzu.

Există însă şi câţiva antreprenori străini, cum sunt Sergio Faleschini (Vinarte), Jean Valvis (Domeniile Sâmbureşti) sau Philip Cox (Recaş - împreună cu antreprenori locali).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO