♦ Kaufland a anunţat că intră în mediul rural cu un magazin ♦ Mega Image şi discounterii Lidl sau Penny Market sunt deja prezenţi în localităţi mici, considerate a fi comune ♦ De departe cel mai puternic pariu pe rural este cel al Profi, care are un format dedicat, Loco, şi peste 250 de magazine la sate.
Mediul rural a fost până recent terenul de joacă al micilor comercianţi, lanţurile internaţionale concentrându-şi atenţia pe urban, unde puterea de cumpărare e mai mare, şomajul mai mic şi apetitul de shopping e crescut. În ultima perioadă însă, după ce au acoperit oraşele ţării (indiferent de mărimea lor), reţelele străine merg către rural, unde trăieşte mai bine de jumătate din populaţia ţării - cea mai mare pondere din Europa - şi unde se mută an de an peste 100.000 de oameni. Din 1997 încoace, mai mulţi români se mută de la oraş la sat decât invers, astfel că lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri merg după ei.