Pandemia de COVID-19 a revoluţionat transportul urban, astfel că într-o perioadă în care mijloacele de transport în comun sunt considerate a fi periculoase din punctul de vedere al transmisiei bolii, iar maşina, deşi sigură, este de multe ori neprietenoasă cu mediul, bicicleta a căpătat noi valenţe şi a câştigat tot mai mulţi adepţi. Chiar şi în România şi chiar şi în Bucureştiul nu prea prietenos cu cei care pedalează spre muncă sau pentru relaxare, mersul pe două roţi e tot mai popular.
„Într-adevăr răspândirea COVID-19 şi-a pus accentul pe mai toate ramurile economiei, inclusiv transportul. Atât în timpul pandemiei, cât şi după, transportul în marile oraşe a fost redefinit. Se observă o creştere accentuată a vânzărilor de biciclete şi trotinete“, spune Rareş Vâsc, fondatorul DiveraHub, o companie locală care realizează vehicule pe două roţi din bambus. „Deşi există un trend ascendent şi în cerinţa de biciclete electrice, trotinetele electrice au avut o creştere explozivă în România, probabil datorită preţurilor lor accesibile şi preferinţei unor consumatori pentru tot ce-i automat şi nu necesită efort fizic prea mult“, adaugă el.