Retail&Agrobusiness

Rapoartele de vânzări ale multinaţionalelor din industria băuturilor arată scăderi pe linie în S1. La produse alimentare sunt creşteri

Rapoartele de vânzări ale multinaţionalelor din...

Autor: Dana Ciriperu

21.08.2014, 00:05 359
La începutul lunii august Statistica a anunţat că cifra de afaceri din comerţul cu alimente, băuturi şi tutun, o piaţă de 47 mld. lei (10,7 mld. euro), a crescut cu 7,7% în primul semestru din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ce spun rezultatele companiilor?
 
Vânzârile Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător din industria băuturilor, au scăzut cu aproape 10% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2013, Heineken (al doilea mare producător de bere) anun­ţă tot scă­dere în acelaşi in­ter­val, iar Roma­qua, cel mai mare grup românesc din industria bău­tu­rilor, a înregistrat un minus de 8% în primul semestru.
 
În rapoartele multinaţionalelor apar din ce în ce mai des referiri la „situaţia econo­mică dificială“, la presiunile pe preţ, dar şi la vre­mea nefavorabilă care a dat peste cap bu­getele companiilor din industria băutu­rilor.
 
ZF a analizat dinamica vânzărilor în pri­mul semestru pentru şase din cele mai mari 20 de companii din industria bunurilor de consum, respectiv Coca-Cola, Heineken, Roma­qua, Transavia, Albalact şi Agricola Buzău – firme care au comunicat până în pre­zent date despre dinamica vânzărilor de la începutul anului. Cele şase companii au îm­preună afaceri de 4,7 mld. lei (1,07 mld. euro) – 10% din piaţa totală - şi peste 8.000 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO