Retail&Agrobusiness

Producătorul de lactate Ferma cu Omenie mizează pe creştere de 50% a profitului în acest an şi vrea să deschisă un nou magazin în Cluj-Napoca în 2024

Producătorul de lactate Ferma cu Omenie mizează pe...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.12.2023, 12:32 122

Producătorul din judeţul Alba exportă în 13 de ţări, fiind în top zece exportatori de lactate.

Ferma cu Omenie, producător de lactate din localitatea Unirea (jud. Alba), vrea să deschidă în 2024 un nou magazin în care să listeze produsele companiei, în prezent producătorul având deja două astfel de unităţi, unul la poarta fermei şi altul în Piaţa Mihai Viteazul din Cluj-Napoca, lansat anul acesta. În magazinul din Cluj-Napoca investiţia  a fost de 10.000 de euro, iar anul viitor producărorul vrea să deschisă un nou magazin, tot în Cluj-Napoca.

„Ceea ce producem azi mâine ajunge la clienţii noştri din piaţă. Pentru acest nou magazin, ne-am propus să combinăm un design modern cu esenţa tradiţională care ne caracterizează. Investiţia s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, la care s-au adăugat şi cheltuielile necesare pentru lansare. De remarcat este faptul că brânza de burduf şi telemeaua proaspătă de vacă domină topul vânzărilor,”, spune Marius Bîcu, acţionar şi director general al companiei Ferma cu Omenie. În 2022, a avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,5 milioane de lei, în timp ce profitul net s-a apropiat de 1,5 milioane de lei. În 2013, compania a avut o creştere de 17% a cifrei de afaceri şi o majorare cu 50% a profitului, comparativ cu anul precedent. „Exportul, care înseamnă 60% din business, continuă să fie principalul motor de dezvoltare pentru compania noastră, De asemenea, colaborarea cu marile lanţuri de magazine a avut un impact semnificativ pentru afacerea noastră”, a spus Marius Bîcu.

Pe plan extern, Ferma cu Omenie exportă către 13 pieţe, publicul ţintă fiind est-europenii stabiliţi în ţările respective. Cu alte cuvinte, produsele companiei merg spre magazinele cu acest specific. În opinia antreprenorului, gestionarea eficientă a aprovizionării reprezintă o provocare constantă pentru acest domeniu, iar ca să asigure distribuţia de produse lactate de înaltă calitate la nivel internaţional, trebuie să acorde o atenţie riguroasă valabilităţii produselor.

„Acest aspect este esenţial pentru noi. De asemenea, ne confruntăm cu provocări legate de menţinerea unor stocuri optime şi gestionarea costurilor asociate cu depozitarea în condiţii controlate din punct de vedere termic. Unul dintre avantajele semnificative ale companiei Ferma cu Omenie este flexibilitatea noastră şi capacitatea de a ne adapta rapid la schimbările de pe piaţă. Cererea pentru produsele tradiţionale este în creştere, clienţii din afara ţării fiind fideli gustului de acasă”, punctează Marius Bîcu. De exemplu, conform spuselor sale, în piaţa spaniolă este o cerere ridicată pentru telemea, în timp ce în Anglia, produsele cele mai căutate sunt brânza proaspătă de vacă şi o variantă de telemea puţin sărată. Cât despre piaţa din Germania, aici s-a observat o preferinţă crescută pentru brânza de burduf.

Pentru Ferma cu Omenie, retail înseamnă şi dezvoltarea unui magazin online, unde sunt, în medie, 450 de comenzi pe lună. „În esenţă, succesul în comerţul electronic se concentrează pe calitatea interacţiunii cu clientul şi pe crearea unei experienţe de cumpărături memorabile, care să depăşească simpla tranzacţie de produse, precum brânza pe care o oferim. În acest context, am alocat un buget semnificativ pentru marketingul online lunar. Sunt de părere că aici este viitorul şi dorim să ne extindem magazinul online şi la alţi parteneri strategici, cu care să lucrăm şi pe care să îi promovăm”, detaliază Marius Bîcu.

Ferma cu Omenie s-a desprins în anul 2019 din Unilact Transil­vania, care are un istoric de circa 30 de ani în zooteh­nie. Marius Bîcu a preluat conducerea fabricii de brânzeturi în anul 2002, dezvol­tând astfel afacerea începută de tatăl său.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO