Retail&Agrobusiness

Producătorul Betty Ice: vânzările de îngheţată au crescut vara aceasta nu doar datorită vremii. Economia a mers bine

Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice: „Se simte o creştere a consumului şi în timpul iernii şi cred că va continua această tendinţă“

Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice: „Se simte o creştere a consumului şi în timpul iernii şi cred că va continua această tendinţă“

Autor: Mădălina Panaete

19.07.2016, 00:06 310
Vasile Armenean, proprietarul producă­torului de îngheţată Betty Ice, spune că în prima parte a verii vânzările companiei pe care o conduce au fost mai mari faţă de perioada similară a anului trecut, vremea, dar şi evoluţia pozitivă a economiei fiind motoarele acestei majorări.
 
„Prima lună şi jumătate a fost ceva mai bună pentru vânzările noastre faţă de cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului tre­cut. Vremea a fost aproximativ la fel ca vara trecută, dar rezultatele au fost peste cele de anul trecut, ceea ce înseamnă că economia a mers mai bine şi consumul a crescut în general“, a declarat Vasile Armenean, fără a da însă cifre despre vânzări.
 
Anul trecut, piaţa îngheţatei a fost pe un trend pozitiv, lucru care s-a văzut şi în businessul celor mai mari jucători din piaţă. Betty Ice, cel mai mare producător cu acţionariat românesc, a avut anul trecut o cifră de afaceri în creştere cu 30% faţă de anul precedent, vremea bună şi reducerea TVA la alimente la 9% începând cu 1 iunie fiind motoarele de majorare a businessului din Suceava. Anul trecut, Betty Ice a avut un profit de 22,6 milioane de lei, de trei ori mai mare decât rezultatul înregistrat în 2014.
 
În România, îngheţata este percepută ca un produs răcoritor în timpul verii şi nu ca un desert, aşa cum se întâmplă în alte ţări. De aceea ţara este plasată pe ultimele locuri în Europa la nivelul consumului per capita, iar vânzările de îngheţată se înregistrează în proporţie de 80-90% în sezonul călduros. Un român consumă anual în medie circa 20 de cornete de îngheţată, potrivit ultimelor date ale ZF. Prin comparaţie, un locuitor al penin­­sulei scandinave consumă 80 de cornete. Vasile Armenean observă însă o creştere a consumului în timpul iernii.
 
„Se simte o creştere a consumului şi în timpul iernii şi cred că va continua această tendinţă. Per total, dacă vremea va fi bună, vânzările cu siguranţă vor fi peste cele de anul trecut, dar am învăţat să nu-mi mai fac business planuri pe prognozele meteo pe termen lung. Simt că economia merge mai bine ca în 2015 şi anul trecut a fost unul foarte bun“, a mai spus antreprenorul. Anul trecut, PIB-ul a crescut cu 3,7%, iar pentru anul acesta avansul este estimat la 4,5%.
 
Pe piaţa îngheţatei, estimată la 150 mil. euro, Betty Ice este numărul doi ca şi cotă de piaţă în valoare, după gigantul anglo-olandez Unilever, activ în producţia de bu­nuri de larg consum alimentare şi ne­ali­­men­tare, conform datelor Euromonitor.
 
Armenean spu­­nea anterior că Betty Ice are o cotă de piaţă de 18-19%. Datele Euro­monitor arată că anul trecut Betty Ice a avut o cotă de piaţă de 19%, în timp ce Unilever a „muşcat“ 20% din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO