Retail&Agrobusiness

Povestea de 30 de ani a Noriel. După două fonduri de investiţii, grupul românesc ajunge la un retailer turc. Grupul Noriel, activ pe piaţa de jucării, a fost cumpărat de turcii de la Sunman Group

Noriel are aproape 90 de magazine offline deschise în principalele oraşe din ţară, alături de o unitate online.

Noriel are aproape 90 de magazine offline deschise în principalele oraşe din ţară, alături de o unitate online.

Autor: Cristina Roşca

28.07.2022, 08:30 523

Fondul de investiţii Enterprise Investors a făcut exit după şase ani ♦ Activitatea Noriel este operată printrei firme, cu afaceri cumulate de aproape 290 de milioane de lei în 2021, cu 23,7% mai mari decât în anul anterior ♦ Grupul românesc are activităţi în retailul, distribuţia şi producţia de jucării ♦ Un model similar are şi cumpărătorul, un grup din Turcia cu o istorie de aproape 40 de ani ♦ După această vânzare, Enterprise Investors nu mai are nicio companie românească în portofoliu.

Fondul de investiţii Enterprise In­vestors a vândut grupul româ­nesc Noriel, activ în industria de jucării, la şase ani după ce l-a preluat de la familia fondatoare şi de la Axxess Capital, un alt investitor financiar. În 2016, Enterprise Investors a plătit 24 de milioane de euro pentru această afacere, conform datelor de la acea vreme.

Cu ocazia vânzării actuale, părţile nu au comunicat valoarea noii tranzacţii, dar, între timp, businessul aproape s-a dublat în euro, la 60 de milioane de euro (290 mil. lei), iar reţeaua de magazine proprii a avut o evolu­ţie similară, ajungând la 88 de uni­tăţi. Vân­zarea actuală către investitorul strategic Sunman Group din Turcia are loc totodată după o perioadă bună pe piaţa de jucării, care în ultimii doi ani, marcaţi de pandemie, s-a dezvoltat ca urmare a fap­tului că oamenii au stat mai mult timp în case. Astfel, fami­liile cu copii, care au pe­tre­cut timp supli­mentar la interior, a trebuit să ocupe timpul celor mici cu activităţi va­riate ce au implicat, nu de puţine ori, jucării, jocuri ori cărţi pentru copii.

Astfel, cifra de afaceri cumulată a gru­pului Noriel - care e operat prin trei entităţi, câte una pentru retail, distribuţie şi pro­ducţie - a crescut în 2021 cu aproape 24% versus anul anterior. În primul an de pan­demie, businessul a scăzut uşor, însă asta a avut drept cauză faptul că Noriel a funcţionat în perioada stării de urgenţă doar cu magazinul online. Acest segment a crescut însă peste aşteptările acţio­narilor de la acea vreme, vânzările fiind chiar peste cele de Black Friday sau Crăciun, conform datelor co­municate atunci. Această piaţă, a jucăriilor, este puternic sezonieră, cu sărbătorile de iarnă şi cu evenimentele de reduceri care aduc şi 30% din încasări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO