Retail&Agrobusiness

Penny, primul retailer din România care anunţă rezultatele din 2022: Am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 33% faţă de 2021, un nivel record

Penny, primul retailer din România care anunţă...

Autor: Florentina Niţu

11.05.2023, 00:07 1461

Penny România, retailer cu profil discount deţinut de grupul german Rewe, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 7,2 miliarde de lei, în creştere cu 33% raportat la 2021. Avansul vine ca urmare a extinderii reţelei de magazine, a creşterii numărului de clienţi, dar şi a inflaţiei, potrivit lui Daniel Gross, CEO al companiei.

„Anul 2022 a fost special, dar am reuşit să creştem cifra de afaceri cu 33% faţă de 2021, un nivel record. Inflaţia a fost 16% în sortimentul nostru, în linie cu inflaţia naţională. Creşterea preţurilor nu s-a reflectat în coşul de cumpărături (mai puţine bunuri – n. red.), ci în valoarea bonului mediu, care a crescut doar cu 10%. Clienţii s-au îndreptat spre produse cu preţ mai mic şi gramaj mai mic“, a spus Daniel Gross, CEO al Penny România, în cadrul unei conferinţe de presă.

Cea mai mare parte a creşterii retailerului cu profil discount vine însă din majorarea numărului de clienţi cu 12,3%, a completat Gross. Avansul de două cifre al numărului de clienţi este unul istoric, iar trendul se menţine şi în prezent, a mai spus el.

Această evoluţie vine în contextul în care românii au căutat anul trecut preţuri mai mici, iar discounterii mizează în general în politica lor tocmai pe acest aspect.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO