Retailerul Profi a ajuns la 1.005 magazine în circa 500 de localităţi din România, fiind prima companie din retailul autohton care depăşeşte acest prag. Planurile companiei nu se opresc însă aici.
„La finalul lui 2018 aveam 923 de magazine, iar acum avem 1.005 unităţi. Continuăm expansiunea într-un ritm accelerat, astfel că dacă anul trecut am deschis 235 de magazine, vrem ca în 2019 să inaugurăm peste 250 de supermarketuri şi magazine de proximitate“, spune Daniel Cîrstea, executivul român care conduce operaţiunile locale ale Profi de mai bine de patru ani, anterior fiind directorul operaţional al reţelei. Profi are trei formate în România — Standard (magazinele clasice, pe suprafaţă mai mare de până la 550 mp), City (pe suprafaţă mai mică de 150-250 mp, dar destinate zonei urbane) şi Loco (pentru mediul rural). Spre deosebire de alţi retaileri, care au ales să meargă cu magazine în special în oraşele mari, unde salariul mediu este pe măsură, iar rata şomajului este mai mică, Profi a preferat să acopere uniform toată ţara. Mai mult, a mers şi în localităţi de doar câteva mii de locuitori sau în zona rurală unde se „bate“ doar cu comercianţi tradiţionali.
„Mergem înainte cu toate cele trei formate în acelaşi ritm. De altfel, în totalul numărului de magazine, fiecare are un număr aproximativ egal, cu City pe prima poziţie totuşi. Această situaţie poate fi explicată prin faptul că acest format este mai mic ca suprafaţă, astfel că magazinele se deschid mai repede, oferta de spaţii fiind mai mare.“