Retail&Agrobusiness

​Nestlé România a avut o creştere de 21% a vânzărilor în primul trimestru “Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm”

​Nestlé România a avut o creştere de 21% a...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

25.04.2023, 12:02 157

Nestlé România, unul dintre cel mai mari jucători de piaţa de alimente şi băuturi, a avut o creştere organică de 21% în cadrul celor zece divizii de produse. Conform ultimelor date, în primele nouă luni ale anului trecut compania a raportat o creştere totală de 11% a vânzărilor.

„În urma unui efort colectiv remarcabil al echipei Nestlé Romania, ne bucurăm de un început de an bun, de care suntem mândri. În primul trimestru am înregistrat o creştere organică de 21% în cadrul celor 10 divizii Nestlé, 7 dintre ele având o creştere de două cifre. Ne-am continuat proiectele de responsabilitate socială(...). Ne dorim să continuăm în acelaşi ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât şi pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creştere”, a declarat Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Gigantul elveţian Nestlé este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria FMCG, fiind activ pe mai multe segmente ale pieţei de bunuri de larg consum, de la hrană pentru animale, la cafea şi de la dulciuri la alimente pentru copii. Printre brandurile din portofoliul grupului se numără Nespresso, KitKat, Joe, After Eight, Maggi, Purina sau Nan. În 2021, în România, Nestlé a obţinut afaceri de 1,1 mld. lei, plus 18%.

Nestlé are în România operaţiuni de import şi distribuţie. Local, compania producea napolitane şi cafea, dar fabrica a fost închisă în urmă cu circa patru ani, astfel că acum activitatea e bazată doar pe importuri. Gigantul elveţian Nestlé are acum fabrici în aproape toate ţările din regiune, mai puţin în România şi Republica Moldova.

La nivel global, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a avut vânzări mai mari cu 5,6%, la 23,5 miliarde CHF (circa 23 miliarde de euro la preţurile curente). Achiziţiile nete au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de 0,3%, schimbul valutar având un impact negativ de 4%. Creşterea organică a ajuns la 9,3%, cu contribuţii semnificative la nivelul tuturor zonelor geografice şi categoriilor. Pricing-ul de 9,8% a reflectat creşterea semnificativă a costurilor. Creşterea internă reală (RIG) a fost de -0,5%. În ceea ce priveşte perspectivele pentru întregul an 2023, Nestlé se aşteaptă la o creştere organică a vânzărilor între 6% şi 8%, conform unui comunicat transmis de companie.

"Nestlé a înregistrat o creştere organică puternică în primul trimestru, deoarece echipele noastre au lucrat cu sârguinţă pentru a proteja volumul şi a asigura un mix rezistent. Eforturile de optimizare a portofoliului şi stabilirea responsabilă a preţurilor au contribuit la compensarea presiunilor continue exercitate în ultimii doi ani de inflaţia costurilor. După un început puternic de an, confirmăm perspectivele noastre pentru întregul an 2023 şi rămânem concentraţi pe crearea de valoare pentru toate părţile interesate", a explicat Mark Schneider, CEO, Nestlé.

Creşterea în zona Europa a fost susţinută de pricing, de un impuls susţinut al comerţului electronic şi de o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru canalele aflate în out-of-home. Zona a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă pe segmentul hrană pentru animale de companie, dulciuri şi nutriţie pentru sugari.

Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la această dezvoltare a fost Purina PetCare, condusă de brandurile premium Felix, Friskies şi Gourmet. Nouă campanie cu o celebritate pentru Felix a rezonat puternic cu consumatorii. Dulciurile au raportat o creştere de două cifre, cu o cerere puternică pentru KitKat şi produse de sezon.

Vânzările Nestlé Professional au crescut într-un ritm de două cifre, susţinute de soluţiile de cafea ale brandurilor noastre. Cafeaua a înregistrat o creştere ridicată de o singură cifră, susţinută de produsele Nescafé şi Starbucks.

Categoria de produse destinate nutriţiei sugarilor a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, pe baza cererii continue de formule premium, în special NAN. Produsele alimentare au raportat o creştere scăzută de o singură cifră, Maggi demonstrând o rezilienţă deosebită. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO