Retail&Agrobusiness

Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard România, Croaţia, Bulgaria, Israel: Generaţia Z este cea mai deschisă generaţie către inovaţie. 43% din cei din Generaţia Z, care plătesc cu cardul, folosesc telefonul. Average-ul european e la 33%

ZF Retail Summit 2022.

Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard...

Autor: Alexandra Matei

16.05.2022, 13:23 164

Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard România, Croaţia, Bulgaria, Israel, spune că Generaţia Z este cea mai deschisă către inovaţie şi către adoptarea noilor soluţii digitale atunci când vine vorba despre plata cu cardul.

Datele arată că 43% din cei care fac parte din Generaţia Z din România şi care aleg plata cu cardul folosesc telefonul mobil. Această cifră, crede el, este una destul de bună pentru România, întrucât media euroeană este de 33%.

„Noi am crescut foarte mult în capcaitatea noastră de a plăti cu cardul în ultimii trei ani. Pandemia a avut un efect foarte puternic ca oamenii să îşi regăsească cardul. Piaţa a crescut anul trecut cu circa un milion de carduri, o mare parte fiind şi în zona tichetelor de masă. Am făcut un studiu în 2021 şi am văzut că, în perioada 2020-2021, circa 60% din oameni au încercat să plătească cu cardul pentru prima dată. Din cei 40% care nu au încercat, au zis că ar vrea să o facă. Vedem că generaţiile noi, mai ales Generaţia Z este cea mai deschisă către inovaţie. Generaţia Z din România este foarte interesată de acest lucru. 43% din cei din Generaţia Z care plătesc cu cardul folosesc telefonul. Average-ul eurpean e la 33%. Piaţa românească este foarte bună din perspectiva plăţii cu cardul”, a spus Mihai Buda, director, sales, data & services, Mastercard România, Croaţia, Bulgaria, Israel, în cadrul ZF Retail Summit 2022.

Potenţialul de dezvoltare în această direcţie este foarte mare, crede el. Există însă un split între urban şi rural, ceea ce face destul de greu pentru emitenţi să ajungă la oameni şi să le elibereze cardul.

În acest sens, precizează Mihai Buda, se discută despre diverse metode pentru ca tot mai mulţi oameni să beneficieze de un card, cum ar fi trimiterea lor prin poştă sau utilizarea cardului doar pe telefon.

„Prin digitalizare noi înţelegem creşterea capacităţii oamenilor şi infrastructurii de a putea plăti cu cardul. Noi încercăm să oferim tuturor consumatorilor şi comercianţilor infrastructura necesară de a plăti cu cardul şi posibilitatea de a o şi folosi”, a mai spus el.

În pandemie, s-a văzut trecerea spre plata cu cardul, POS, mobil sau ceas destul de accentuat. E clar că foarte mulţi consumatori au făcut acest pas, iar foarte important, în 2022, este ca ei să rămână pe această direcţie, consideră Mihai Buda.

„În perioada martie-mai 2020, a fost o foarte mare dorinţă, dar şi frică de a plăti cu cardul. Credem că am reuşit să dăm un pic de peace of mind oamenilor atunci de a folosi cardul. Mulţi din cei care l-au folosit atunci continuă să o facă. Acest ritm de creştere a plăţii cu cardul este mai scăzut acum şi vrem să vedem ce putem face pentru a îi face pe oameni să folosească în continuare cardul. Apar campanii şi se pune foarte mult accent pe partea de educaţie şi siguranţă”, a mai adăugat el.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO