Retail&Agrobusiness

Mid Europa Partners a ieşit din nou în piaţă şi caută un cumpărător care să plătească peste 1 mld. euro pentru Profi. Fondul de investiţii polonez a mandatat bancherii de investiţii de la Citi să găsească un cumpărător

Mid Europa Partners a ieşit din nou în piaţă şi...

Autor: Cristina Roşca, Cristian Hostiuc

22.10.2023, 19:11 9379

Mai mulţi jucători strategici se uită către reţeaua de peste 1.600 de magazine, atât companii deja prezente local precum Ahold Delhaize (proprietarul Mega Image), Auchan şi Carrefour, cât şi altele Retaileri polonezi precum Biedronka, Dino sau Zabka au şi ei România pe lista de planuri.

Fondul de private equity Mid Europa Partners a mandatat banca de investiţii Citi pentru a găsi un cumpărător pentru reţeaua de magazine Profi, unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local din perspectiva cifrei de afaceri (2,4 mld. euro anul trecut) şi din perspectiva reţelei (peste 1.600 de magazine), spun sursele ZF.

Fondul, care ţinteşte să obţină peste 1 mld. euro din această vânzare, nu se află la prima încercare de a face un exit din acest business, însă până acum discuţiile nu au fost finalizate cu un deal.

Mid Europa Partners a intrat în acţionariatul Profi la final de 2016, când a plătit peste 530 mil. euro pentru retailerul care avea atunci circa 500 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă. Vânzătorul a fost un alt fond, Enterprise Investors. La momentul acela, a fost cea mai mare sumă plătită de un investitor financiar pentru o companie din România.

În ultimii şapte ani (din 2016 până în 2022), businessul Profi s-a triplat, la fel şi reţeaua de magazine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO