Retail&Agrobusiness

Michael Kaiser, Sezamo.ro: Ne-a fost puţin frică de categoria de fructe şi legume proaspete, dar surpriza este că ele sunt cele mai vândute

Videoconferinţa ZF Malluri & Centre Comerciale `23

Michael Kaiser, Sezamo.ro: Ne-a fost puţin frică de...

Autor: Alex Ciutacu

27.10.2023, 12:42 156

Fructele şi legumele proaspete reprezintă categoria care se vinde cel mai bine în piaţa din România pentru magazinul online Sezamo, parte a grupului ceh Rohlik, deşi compania a avut iniţial reţineri faţă de această categorie de produse, a explicat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.ro, în cadrul videoconferinţei ZF Malluri & Centre Comerciale `23.

„Nouă ne-a fost frică puţin la început de legume şi fructe, clientul vrea să le pipăie, să le miroasă, să vadă cum arată şi ne-a fost frică de cum se va dezvolta. Dar supriza este că cele mai vândute sunt fructele şi legumele, cu o pondere de aproape 20% din coşul zilnic. Clientului îi place că sunt proaspete, de la producători locali, producători mici”.

Grupul ceh s-a născut în 2014, iar la începutul pandemiei s-a extins către Ungaria, urmând mai apoi intrarea în pieţele din Austria, Germania, respectiv România în 2022. Compania are un singur depozit în România la acest moment şi activează doar în zona Bucureşti-Ilfov.

„Depozitul nostru are o capacitate foarte mare faţă de cum suntem astăzi. Avem cel mai mare depozit din grup, din acest depozit putem să facem zilnic peste 10.000 de comenzi şi asta este încă o estimare conservatoare. Însă, aşa cum este traficul în Bucureşti şi odată cu creşterea numărului de comenzi ne gândim şi la al doilea depozit tot în Bucureşti. Abia după ce ne stabilizăm bine în Bucureşti ne gândim şi la alte oraşe”.

Alte declaraţii:

  • Creştem cam cu 50% în fiecare lună faţă de luna trecută, suntem în creştere accelerată.
  • Pe lângă produsele de bază mergem şi la producători locali de la care avem ouă de ţară, carne proaspătă, legume, fructe. Punem mare focus pe produse bio
  • Avantajul unui shop onine estecă şi în 2023 am creat categorii de sine stătătoare pe care nu le poţi găsi într-un super sau hipermarket, toate la un loc, cum ar fi produsele plant based pe care le-am pus la începutul anului şi unde avem peste 2.000 de produse. Este un shop în shop.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO