Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011 şi a ajuns la 5.000 de salariaţi în magazine, centre logistice şi în birouri. Mai mult, peste 50 de manageri au fost exportaţi pe alte pieţe unde discounterul german este prezent sau urmează să intre.
„Din Lidl România 54 de oameni au plecat să lucreze afară pentru companie, în ţări precum Germania, SUA, Marea Britanie, Ungaria sau Irlanda. Sunt oameni care au plecat pe poziţii cheie în construcţii, în vânzări”, spune Frank Wagner (43 de ani), executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România din poziţia de preşedinte al Consiliului de Conducere.
La nivel mondial Lidl are circa 10.000 de magazine şi afaceri de aproximativ 65 mld. euro, potrivit datelor publice. Compania este prezentă în aproape 30 de ţări şi continuă expansiunea. Spre exemplu, cea mai nouă piaţă unde nemţii merg este SUA. Bazele businessului sunt puse acolo şi de câţiva manageri plecaţi din România.
„Cred că în câţiva ani trendul va fi invers şi oamenii aceştia se vor întoarce în ţară. Deja avem ceva exemple în acest sens, oameni care au ajuns pe poziţii de mid-management. Oamenii aceştia au o altă privire de ansamblu asupra pieţei”, adaugă Wagner.