Lanţul german de magazine de discount Lidl a devenit anul trecut al optulea cel mai mare importator din România, urcând patru poziţii faţă de 2013, potrivit datelor INS. Oficialii Lidl spun că reţeaua se află în topul importatorilor locali deoarece modelul de business al grupului german se bazează pe mărci private care sunt produse fie local, fie într-o anumită ţară pentru întreaga regiune.
În cazul celorlalţi retaileri modelul de business presupune existenţa pe rafturi a unui număr mare de branduri naţionale şi internaţionale. Dacă la Lidl circa 80% din produse sunt marcă privată, la celelalte magazine ponderea acestor produse este de sub 30%.
Totuşi, reprezentanţii Lidl spun că există şi produse „made in Romania“ în magazinele locale, ba mai mult, acestea sunt exportate pe pieţele din regiune. „Mai multe dintre produsele dezvoltate local merg şi către export, în ţări precum Bulgaria, Cehia, Polonia, Ungaria, Grecia sau Slovacia“, spun reprezentanţii Lidl care au în prezent parteneriate active cu peste 100 de furnizori români care produc carne proasptă, mezeluri, lactate, dar şi paste făinoase şi produse de îngrijire personală.
WikiZF: Profilul companiei Lidl
Oficialii Lidl, companie cu venituri estimate de ZF la 750 mil. euro, nu dau detalii despre valoarea importurilor sau despre ponderea lor în totalul businessului local.
Nemţii de la Lidl sunt de altfel alături de reţeaua soră de la Kaufland singurii retaileri prezenţi în top 100 importatori, clasament dominat de companii din industria auto (care realizează importuri de componente ce sunt asamblate local şi, în cele mai multe cazuri, reexportate) şi din energie.