♦ Aproximativ 15% din vânzările în volum de bere din România se realizează în canalul on-trade (baruri, restaurante etc.), iar restul se înregistrează în magazine, românii preferând să consume această băutură acasă.
În ceea ce priveşte ponderea canalului de on-trade sau HoReCa în totalul volumelor de vânzări de bere, România este codaşă, alături de ţările baltice (10% sau chiar sub fiecare), Finlanda (12%) şi Polonia (14%), arată un raport al asociaţiei Berarii Europei, care analizează datele pe 2018 ca fiind cele mai recente. În cazul României ponderea de 15% a rămas neschimbată şi anul trecut, potrivit asociaţiei Berarii Europei.
La polul opus, în Europa sunt ţări unde mai bine de jumătate din volumele de bere vândute se consumă în HoReCa, e vorba de Cipru (55%), Grecia (61%), Irlanda (64%), Malta (64%), Spania (67%) şi de „campioana“ Portugalia (69%). Este interesant de remarcat însă un lucru, toate aceste ţări se bazează puternic pe turism, primesc milioane de vizitatori care atunci când sunt în vacanţă consumă bere, dar şi alte băuturi, în HoReCa. În plus, în Spania, Irlanda sau Portugalia şi localnicii au cultura ieşitului în oraş, astfel că şi ei ajută la statistici.