Retail&Agrobusiness

JTI intră pe piaţa de tutun încălzit din România cu produsul Ploom X care va concura cu IQOS şi glo. Compania japoneză e prima multinaţională de tutun venită în România, unde a investit 300 mil. euro în 30 de ani

JTI intră pe piaţa de tutun încălzit din România cu...

Autor: Florentina Niţu

28.09.2023, 14:17 3029

JTI România, companie cu investitori japonezi în spate, care produce ţigarete sub brandurile Winston, Camel şi Sobranie, va pune pe piaţa din România un produs nou, Ploom X, un dispozitiv de încălzit tutunul, care concura cu IQOS şi glo, deţinute de PMI şi BAT.

„Lansarea Ploom X confirmă angajamentul JTI de a investi în produse inovative, luând în considerare cerinţele şi aşteptările consumatorilor. E un debut al planurilor pe care ni le-am propus pentru produsele cu potenţial de risc redus şi avem ambiţii mari de creştere a cotei de piaţă în categoria tutunului încălzit”, a spus Alexander Pitchka, General Manager JTI România, Moldova şi Bulgaria.

România este a zecea ţară în care JTI lansează Ploom, după Japonia, Marea Britanie, Italia, Portugalia, Cehia, Lituania, Elveţia, Polonia şi Ungaria. Dispozitivul costă 250 de lei şi va ajunge mai întâi în magazinele din Bucureşti, luni, 2 octombrie, urmând să fie listat apoi în circa 1.200 de magazine la nivel naţional, în două reţele de retail modern, în magazinul online propriu şi vor exista insule dedicate acestui produs în centrele comerciale.

În România, piaţa produselor din categoria tutunului încălzit este încă la început, iar numărul de utilizatori ai acestor dispozitive este de circa 500.000. Reprezentantul JTI spune că la nivel de grup plănuiesc să investească mai mult în această direcţie, pentru perioada 2023 – 2025 având un buget de investuţii de peste 2 miliarde de euro. Bani vor merge către dezvoltarea produselor cu potenţial de risc redus de a face cancer, la nivel global, mai ales în categoria tutunului încălzit, pentru a-şi susţine expansiunea geografică ambiţioasă.

Ploom X, noul dispozitiv doar încălzeşte tutunul, fără să îl ardă şi foloseşte rezerve speciale, ActivBlend, comercializate sub brandul din Sobranie, create exclusiv pentru Ploom. El este conceput să asigure sesiuni de câte cinci minute, indiferent de numărul de pufuri, iar bateria asigură utilizarea a peste 20 de rezerve de tutun de încălzit. Acest produs este importat în România, neputând încă să fie produs în fabrica locală.

JTI a aniversat 30 de ani în România, fiind una dintre primele multinaţionale stabilite în ţară, sub numele de R.J. Reynolds. În 1999, RJR a devenit JTI, cea mai mare companie japoneză prezentă pe plan local, cu investiţii de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, reprezentanţii săi spun că au avut contribuţii de 1,1 miliarde de euro la bugetul de stat în 2022. Acum, pe plan local, compania are peste 1.300 de angajaţi în sediul din Bucureşti, cele 34 de birouri din ţară şi în fabrică.

JTI este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun şi produse pentru vapat, cu operaţiuni în peste 130 de ţări. Cu sediul la Geneva, Elveţia, JTI are circa 46.000 de angajaţi, fiind membră a grupului Japan Tobacco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO