Retail&Agrobusiness

Gilles Ballot, numit la vârful Carrefour România după plecarea lui Julien Munch, care a condus operaţiunile retailerului francez pe piaţa locală în ultimii trei ani, şi care a preluat poziţia de COO al operaţiunilor din Hexagon

Gilles Ballot, numit la vârful Carrefour România după...

Autor: Cristina Bellu

07.02.2024, 12:51 261

Carrefour Group l-a numit pe Gilles Ballot ca Chief Executive Officer în cadrul Carrefour România, începând cu data de 12 februarie 2024. Din noua poziţie el îi va raporta direct lui Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour şi Director Executiv Europa de Nord, şi cel care a asigurat interimatul, odată cu mutarea lui Julien Munch în echipa Carrefour Franţa, în calitate de Chief Operating Officer.

„Perioada de interimat, deşi a fost una scurtă, mi-a permis să descopăr o mică parte din ceea ce are România de oferit. Am toată încrederea în evoluţia Carrefour România, sub leadership-ul lui Gilles şi cu o echipă performantă alături”, a declarat Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour şi Director Executiv Europa de Nord.

Gilles Ballot are o experienţă vastă pe piaţa locală. Acesta şi-a început cariera în România în cadrul Danone şi a continuat cu roluri cheie în Johnson & Johnson şi BCG. În 2009, Gilles s-a alăturat Grupului Carrefour ca Pricing Director şi apoi a evoluat ca Director Proiecte Strategice de Achiziţii, la nivel de Grup. Ulterior a fost numit Director Regional şi Director Business Unit Hypermarket în Carrefour Polonia.

Ulterior, Gilles Ballot şi-a continuat cariera în cadrul Grupului, în calitate de Director de Achiziţii şi Aprovizionare pentru Carrefour Belgia, iar în 2012 s-a alăturat echipei Carrefour Italia în rol de Director Achiziţii, Marketing şi E-commerce. Din octombrie 2022 până în prezent, Gilles a deţinut funcţia de Director Achiziţii Carrefour Franţa.

„Sunt încântat să cunosc echipa, să înţeleg în profunzime contextul de piaţă actual şi mai ales să coordonez această etapă a companiei în calitate de CEO”, spune Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

În primele luni din 2021, grupul francez Carrefour, care acoperă mai multe segmente de piaţă cu cele circa 450 de magazine pe care le are în România, l-a numit pe Julien Munch la conducerea businessului local. El l-a înlocuit începând cu data de 1 martie 2021 pe un alt expat, Jean Richard de Latour.

În 2022, Carrefour România a avut  un business total de peste 14,7 mld. lei (circa 3 mld. euro), cu 12,6% mai mare decât în 2021. După cifra de afaceri, grupul Carrefour a fost în 2022, în România, al treilea cel mai mare jucător din retailul cu dominantă alimentară.

Datele finale pe 2023 o să arate diferit dat fiind că piaţa a trecut prin două tranzacţii importante - preluarea Cora de către Carrefour în România (deal ce a primit acordul Concurenţei) şi achiziţia Profi de către proprietarul Mega Image (acord ce aşteaptă încă ok-ul autorităţilor din domeniul concurenţei).

Carrefour are în total pe plan local aproape 450 de magazine sub mai multe formate. Numărul include şi magazinele Cora.

 
 
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO