♦ În 2022 retailerul a inaugurat 96 de unităţi noi şi a remodelat alte 177.
Gaetan Pacton, CEO-ul Profi, spune că retailerul păstrează în 2023 viteza de dezvoltare la peste 250 de deschideri şi modernizări, dar caută cele mai profitabile opţiuni de extindere, pentru că finanţarea s-a scumpit de cinci ori.
„În anii anteriori, costul de finanţare era foarte mic. Acum a crescut de cinci ori, aşa că vom alege atent unde deschidem, vom căuta cele mai profitabile opţiuni şi vom încerca să găsim care e cel mai bun raport între inaugurări şi modernizări“, explică executivul francez.
Inflaţia record a forţat băncile centrale să majoreze dobânzile de politică monetară în 2022, iar aceste măsuri sunt resimţite de oameni, dar şi de companii deopotrivă.
În 2022 Profi a inaugurat 96 de unităţi noi şi a remodelat alte 177, închizând anul cu 1.641 de magazine. În continuare, executivul francez consideră că mai există loc de expansiune, afirmând că în Italia sau Franţa cota de piaţă a comerţului modern sare de 85%, pe când în România e la puţin peste 70%.
„Ţinând cont de această cotă de piaţă a comerţului modern în total comerţ alimentar, cred că Profi poate sări de 2.000 de magazine în România.“ Bugetul de investiţii e stabil în 2023, la 500 mil. lei.
Profi a închis anul trecut cu afaceri de 11,6 mld. lei, cu 22% mai mari decât în 2021, conform calculelor ZF pe baza datelor comunicate de Gaetan Pacton.