Retail&Agrobusiness

Creşterea puterii de cumpărare aduce rezultate financiare spectaculoase pe piaţa jucăriilor: Afacerile au crescut cu 25%, la 1,2 miliarde de lei în 2018

Creşterea puterii de cumpărare aduce rezultate...

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

29.05.2019, 16:01 225

Afacerile din piaţa de jocuri şi jucării (producţie şi comerţ) au crescut anul trecut la circa 1,2 miliarde lei, de la 950 milioane lei în 2017, evoluţia fiind stimulată de extinderea şi diversificarea ofertelor, precum şi de creşterea puterii de cumpărare, potrivit unei analize KeysFin.

"De la replici de instrumente muzicale, la board games şi drone, la jucării aspiraţionale sau inspirate de industria de entertainement, industria şi-a dezvoltat semnificativ ofertele, iar afacerile companiilor producătoare au evoluat cu un ritm de creştere excelent’’, afirmă analiştii. Comerţul reprezintă principalul motor al evoluţiei sectorului, generând 78% din cifra de afaceri.

Principalul actor din acest segment este retailerul cipriot Jumbo, care şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în 2017 cu o cifră de afaceri de 400 milioane de lei (54,2% din total), după un avans anual de aproape 50%.

"O soluţie de business similar cu cea adoptată de hipermarketuri în care însă focusul se pune pe jocuri şi jucării. Gama foarte variată de produse, ofertele promovate în funcţie de sezonalitate şi politica de pricing au atras un număr semnificativ de clienti către acest tip de format, dovadă rezultatele financiare spectaculoase’’, afirmă analiştii.

Locul secund în topul comercianţilor de jocuri şi jucării este ocupat de Noriel (Intertoy Zone SRL), companie cu acţionariat luxemburgez, cu afaceri de 180 de milioane de lei în 2017, urmat de Lydialand Com SRL, Brick Depot-distribuitorul Lego pe piaţa locală (17,3 milioane de lei; 2,3%) şi J&M SRL (16,4 milioane lei; 2,2%). Cele mai mari 5 companii generează aproape 90% din cifra de afaceri totală.

În ceea ce priveşte producţia locală de jocuri şi jucării, principalul actor din piaţă este odelleisenbahn, companie cu acţionariat german cu sediul în Arad.

Pe ansamblu, numărul companiilor din acest sector a scăzut cu 3% în 2017 faţă de 2016, dar 42% dintre firmele din acest sector activează în producţie.

"România stă foarte bine la capitolul creativitate, oferta de muncă în această industrie fiind una calitativă. Iar investitorii au înţeles şi exploatat la maximum acest potenţial, dovadă că numărul de angajaţi a crescut cu 18% faţă de 2016 şi cu peste 91% faţă de 2013, la aproape 4.000 de angajaţi în 2017’’, afirmă analiştii.

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN 3240 - fabricarea jocurilor şi jucăriilor sau 4765 - comerţ amănuntul al jocurilor şi jucăriilor în magazine specializate. Toate cifrele sunt exprimate în lei iar datele au fost extrase în prima parte a lui 2019. Estimările au la bază rata medie anuală, calculată pe o perioadă de cel puţin 5 ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO